اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

4۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از ابتدای سال‌جاری، در ۴۰ هکتار از اراضی ملی گچساران طرح درختکاری انجام شده است.

4۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شد

سید قدرت‌اله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.

وی بیان کرد: امسال در ۳۰۵ هکتار عرصه منابع طبیعی گچساران نهال کاری و بذر کاری انجام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این طرح در ۲۰ هکتار از اراضی ملی منطقه چهاربیشه سفلی گچساران در آغاز پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ۱۱ آذرماه جاری انجام شد.

علیپور عنوان کرد: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی این شهرستان امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط و با هدف اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت درخت و دسترسی به اهداف سازمانی و با هدف تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با بیابان زایی و کنترل آلودگی های نفتی و گرد و غبار و ترسیب کربن صورت می گیرد.

مردم و تشکل‌ها نگهبانان خوب منابع طبیعی هستند

علیپور بیان کرد: مردم و تشکل‌ها، اهرمی اثرگذار و مطلوب برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از همکاری و مشارکت آنها در این زمینه استفاده کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: در این شهرستان ۳۰ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در زمینه حفاظت از عرصه های جنگلی فعال است. 

علیپور با تاکید بر اینکه منابع طبیعی امانتی است که از گذشته به ما ارث رسیده است و باید آن را به دست آیندگان برسانیم، خاطر نشان کرد: در سال جاری ۴۰ هکتار اراضی ملی گچساران طرح درختکاری انجام شده است.

علیپور ادامه داد: امسال در پلاک چهاربیشه و سدچم شیر گچساران به تعداد ۹ هزار اصله درخت از نوع بادام اسکوپاریا در حدود ۶ هکتار انجام شده است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول