اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سازمان ملل: باید نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای از سوریه خارج شوند

گئر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت که حل بحران سوریه نیازمند خروج نظامیان ترکیه‌ای و آمریکایی از این کشور است.

نماینده سازمان ملل: باید نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای از سوریه خارج شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز‌ (۱۹ آذر) خواستار خروج ارتش ترکیه و آمریکا از این کشور شد.

به نوسته وبگاه خبری روسیا الیوم،  پدرسون که از اواخر ۲۰۱۸ جانشین «استیفان دیمیستورا» در سوریه شده است، گفت: «باید برای حل و فصل مسأله سوریه چندین مسأله مطرح شده و حل شود، از جمله مسأله خروج نیروهای نظامی ترکیه و آمریکا و همچنین موضوع یگان‌های کُرد و مسأله تحریم‌ها باید مطرح باشد».

فرستاده دبیرکل سازمان ملل در سوریه همچنین گفت که دولت دمشق و معارضان باید روش جدیدی را برای حل و فصل بحران در پیش بگیرند.

تأکید پدرسون بر لزوم خروج نظامیان ترکیه‌ای و آمریکایی در حالی است که طبق اعلام مؤسسه «جسور للدراسات» در ماه آگوست گذشته، ترکیه ۱۲۵ مقر نظامی در سوریه دارد که از این تعداد ۱۲ مورد پایگاه نظامی و ۱۱۳ مورد مقر نظامی محسوب می‌شود. همچنین آمریکا نیز در قالب ائتلاف ضد داعش ۳۰ مقر نظامی در جنوب و بیشتر در شمال شرق سوریه دایر کرده است.

پدرسون در ماه اکتبر به شبکه الجزیره گفته بود که عدم حل و فصل بحران سوریه به دلیل دخالت خارجی و ادامه تحریم‌ها موجب شده است تا مردم این کشور در شرایط وخیمی به سر ببرند و از هر ۱۰ سوری، ۹ نفر زیر خط فقر به سر می‌برند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول