اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف ۱۴ قطعه سکه در شهر تاریخی«کرسف»

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان از کشف تعداد ۱۴ عدد سکه، یک عدد میله فلزی و یک عدد کتیبه سنگی از ۲ نفر متهم توسط نیروی انتظامی شهر کرسف در شهرستان خدابنده خبر داد.

کشف ۱۴ قطعه سکه در شهر تاریخی«کرسف»

ناصر حبیبیان، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار کرد: ۱۴ عدد سکه، یک عدد میله فلزی و یک عدد کتیبه سنگی از شهر کرسف در شهرستان خدابنده کشف و ضبط شد و دو متهم توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شد. 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این اشیا در عملیات بازرسی توسط عوامل نیروی انتظامی شهر کرسف کشف و ضبط شده است و هنوز توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی تعیین قدمت نشده است. 

وی گفت: افرادی که به دنبال به‌دست‌آوردن ثروت از طریق خریدوفروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که مأموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر می‌کنند و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول