اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

لباس‌هایی که نباید حین ورزش بپوشید

پزشک عضو هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: اکثر افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند با استفاده از لباس‌های ورزشی متنوع؛ معیار خاصی برای انتخاب آن‌ها ندارند.

لباس‌هایی که نباید حین ورزش بپوشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هنگام ورزش کردن اکسیژن لازم به  قسمت‌های مختلف بدن می‌رسد و سبب بالا رفتن سرعت گردش خون می‌شود به همین علت برای بالا بردن عملکرد بدن در خون‌رسانی به عضلات لازم است ورزشکاران از لباس ورزشی مناسب استفاده کنند.

ورزش برای سلامتی جسم و روح بسیار ضروری است و لباس‌های انتخاب شده برای ورزش هم تأثیری قابل توجهی بر عملکرد ورزشی دارند و سبب شکل‌گیری ذهنیت مناسب برای ورزش می‌شود.

برای هر ورزش یک لباس مناسب وجود دارد و بهبود بخشیدن به عملکرد ورزشی مهمترین نکته در خصوص انتخاب لباس ورزشی مناسب است چون لباس ورزشی مناسب بدن را از گرم شدن بیش از حد و خنک شدن ناگهانی که برای سلامتی خطرناک است، محافظت می‌کند.

تورج خدیری پزشک عضو هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در خصوص تأثیر لباس ورزشی بر کیفیت ورزش، اظهار کرد: اکثر افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند با استفاده از لباس‌های ورزشی متنوع؛ معیار خاصی برای انتخاب آن‌ها ندارند و تنها تنوع رنگ و مدل لباس معیار انتخاب برای پوشیدن این لباس‌ها به هنگام ورزش می‌شود.

وی با تأکید بر جنس پارچه مورد استفاده بر ورزش، گفت: پارچه مورد استفاده برای ورزش باید علاوه بر راحت بودن، تعریق حاصل از ورزش را به خارج از پوست هدایت کند و سریعا پوست را خشک نگهدارد. معمولا لباس‌ها پلی‌استری از این دسته هستند.

پزشک عضو هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: پارچه‌های پشمی مناسب هستند، اما مناسب ورزش فصل گرم سال نیستند و بعضی از لباس‌ها از ترکبیات آنتی میکروبی استفاده می‌کنند که سبب از بین رفتن بوی بد تعریق می‌شود؛ جوراب‌ها باید از این جنس‌ها باشند که بتوانند عرق را جمع و پوست را خنک نگهدارند تا از ایجاد تاول‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: به طور کلی ورزشکاران سعی کنند هنگام ورزش کردن از پوشیدن لباس نخی خودداری کنند چون لباس نخی با جذب عرق به خود، پوست را مرطوب نگه می‌دارند.

خدیری در رابطه با اندازه لباس‌ها نیز، افزود: از لباس گشاد در پیاده‌روی، یوگا و ورزش‌های کششی استفاده می‌شود، اما ورزش‌های مانند دوومیدانی و دوچرخه‌سواری حتما باید از لباس‌های با اندازه مناسب استفاده شود.

وی در پایان، گفت: با انتخاب لباس ورزشی مناسب، لذت بیشتری از ورزش خواهید برد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول