اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صدور سند مالکیت بر تالاب‌های سیران گول و شورگول آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سند مالکیت برای مساحتی افزون بر ۱۷۶۰ هکتار از بستر رودخانه آغ‌چای و تالاب‌های سیران گول و شورگول در راستای تثبیت مالکیت، اخذ شده است.

صدور سند مالکیت بر تالاب‌های

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سند مالکیت برای مساحتی افزون‌بر ۱۷۶۰ هکتار از بستر رودخانه آغ‌چای و تالاب‌های سیران گول، شورگول و یادگارلو واقع در شهرستان‌های چایپاره و نقده در حوضه آبریز ارس و دریاچه ارومیه در راستای تثبیت مالکیت، اخذ شده است. 

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین پیگیری‌های مستمر انجام شده، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، در خصوص مالکیت دولت بر رودخانه‌ها و تالاب‌ها و تهیه سند، جلساتی با ارگان‌های ذیربط برگزار شده است. 

رستگاری تصریح کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت (شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی)، امکان هر گونه سوء‌استفاده احتمالی و دخل تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها منتفی خواهد شد. 

وی یادآور شد: طول کل رودخانه‌های اصلی استان ۵۰۰۰ کیلومتر است و هدف‌گذاری شرکت برای اخذ سند مالکیت در سال جاری، حدود۲۵۰۰ هکتار از رودخانه‌ها و تالاب‌های استان می‌باشد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد اسناد مالکیت اخذ شده در سال جاری ۱۲ فقره سند است، گفت: ۴۸۵ هکتار مربوط به شهرستان چایپاره و ۱۲۷۲ هکتار مربوط به شهرستان نقده است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول