اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در ۹ ماه امسال رونق اقتصاد بومی، فروش صنایع‌دستی و افزایش نشاط اجتماعی را در این استان به همراه داشته است.

برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها و اهداف این اداره کل برای خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: نقش خدمات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی مردم این استان مشهود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی ۶ کاروانسرای این استان، عضویت در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو راه ابریشم، ایجاد نرم‌افزار پارکوپلو، برگزاری رویداد ملی مهر اصالت در استان سمنان و ... ازجمله اقداماتی است که نفعی همگانی در استان و کشور دارد.

کرم‌زاده با بیان اینکه گردشگری، اقتصاد و اشتغال پایدار را به همراه دارد، افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری با آبرسانی، ایجاد پل، ایجاد راه دسترسی، ایجاد برج‌های نوری، کف‌سازی و سنگ‌فرش کردن معابر و …به‌طور متوازن در تمامی روستاها و شهرستان‌های استان سمنان با هدف جذب گردشگر و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان انجام شد.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در ۹ ماه امسال یکی از اقداماتی بوده است که رونق اقتصاد بومی، فروش صنایع‌دستی و افزایش نشاط اجتماعی را در استان سمنان به همراه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی برای هنرمندان صادر شده است، بیان کرد: برای ارتقای سطح صنایع‌دستی استان، برای بیش از ۳۰۰ نفر، دوره آموزشی برندسازی و بسته‌بندی برگزار شده است.

کرم‌زاده عنوان کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته، تعداد آثار دارای مهر اصالت ملی استان سمنان به ۸۶ اثر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اقدامی که در بازاریابی و فروش صنایع‌دستی در سال جاری در استان سمنان اتفاق افتاده است، حضور مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی در استان و سفارش بیش از یک‌میلیون اثر صنایع‌دستی به هنرمندان استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی در حال حاضر بیش از ۲۳ مورد بنای تاریخی در حال مرمت است و مالکان بناهای تاریخی می‌توانند با ثبت بنا در فهرست آثار ملی از مشوق‌ها و کمک‌های بلاعوض اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در مرمت بنا برخوردار شوند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول