اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

دو زخم کاری نیروهای حماس بر پیکره ارتش صهیونیستی

بعد از تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی به جنوب غزه حمله کرد ولی در این منطقه نیز همانند شمال غزه، تلفات گسترده‌ای متحمل شده است؛ ابتدا کشته و زخمی شدن نیروهای ویژه این ارتش و دیگری کشته شدن فرزند یکی از اعضای کابینه جنگ.

دو زخم کاری نیروهای حماس بر پیکره ارتش صهیونیستی

فارس پلاس؛ روایت روز - «هرتصی هالوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل چند روز پیش از عملیات زمینی خود در جنوب غزه و بخش شمالی باریکه غزه خبر داد. عملیاتی که قرار است برای یافتن تونل‌های حماس و آزادی اسرا بیانجامد، ولی این روزها همان اخباری را می‌شنویم که در روزهای ابتدایی حمله ارتش صهیونیستی به شمال غزه، به گوش می‌رسید. با این تفاوت که این ارتش تجربه تلفات سنگین در شمال غزه را داشته و این تجربه در جنوب غزه نیز تکرار می‌شود.

در هفته‌ای که گذشت، حماس تلفات گسترده‌ای به ارتش رژیم تلاویو وارد کرده است. گردان‌های القسام با استناد به ویدیویی، به محل تجمع سربازان صهیونیستی بسیار نزدیک شدند و اطراف آن‌ها را بمب‌گذاری کردند. چند روز پیش بود که القسام اعلام کرد محل استقرار ۶۰ نظامی صهیونیست را بمب‌گذاری کرده و صهیونیست‌های باقی‌مانده را با شلیک گلوله به هلاکت رسانده است.
 


در کنار این اخبار، حماس دو زخم کاری بر ارتش اسرئیل وارد کرده است. ماجرا از این قرار است که رسانه گردان‌های قسام اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی تلاش ارتش رژیم برای رسیدن به یکی از اسرای خود را ناکام گذاشته‌اند. مجاهدان بعد از آنکه متوجه عملیات کماندوهای رژیم برای رسیدن به یکی از اسرای صهیونیست می‌شوند، با آن‌ها وارد درگیری شده و شماری از نیروهای صهیونیست را به هلاکت رسانده و یا مجروح می‌کنند. بعد از آنکه عملیات نیروهای ویژه صهیونیست با شکست مواجه می‌شود، جنگنده‌های رژیم بعضی نقاط این منطقه را شدیداً بمباران می‌کنند تا بتوانند کماندوهای خود را از مهلکه نجات دهند. القسام ویدیوی این عملیات را منتشر کرده است.
 


همچنین القسام اعلام کرد که نیروهای ویژه اسرائیلی در اقدامی مخالف قوانین بین‌المللی سوار بر یک خودروی آمبولانس به منطقه آمده و نیروهای قسام با آن‌ها درگیر شده که این عملیات به کشته شدن اسیر اسراییلی و تعدادی از نیروهای ویژه ارتش صهیونیستی منجر شد.

بعد از این ماجرا یک رسانه عبری (میدانی) در کانال تلگرامی نوشت: «حماس گفته تلاش ارتش برای دستیابی به یکی از اسرا را ناکام گذاشته؛ "فعلاً امکانش وجود ندارد جزئیاتی که حماس منتشر کرده را بازنشر دهیم!»
 

 

دومین ضربه وارده به ارتش صهیونیستی نیز در هفته گذشته توسط حماس وارد شد، چند روز پیش بود که گردان‌های قسام اعلام کردند: مبارزان ما ورودی تونل شرق تل زعتر واقع در شمال باریکه غزه را بمب‌گذاری کردند و به محض ورود نظامیان صهیونیست و اقدام آنها برای گشودن در تونل، بمب‌ها منفجر شدند. در این عملیات پسر گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش و یکی از وزرای شورای جنگ اسرائیل به هلاکت رسید. همچنین شماری دیگر از نظامیان دشمن کشته و یا مجروح شدند.
 


مراسم تشییع پسر گادی آیزنکوت

 

قسام اشک آیزنکوت را درآورد!

هفته‌ای که گذشت هفته بد ارتش رژیم صهیونیستی بود، حال باید دید آستانه تاب‌آوری این ارتش با این حجم از تلفات در نوار غزه، حملات بی‌امان حزب‌الله لبنان در شمال اراضی اشغالی و هدف قرار دادن اقتصاد اسرائیل توسط یمن، تا چه اندازه خواهد بود؟!

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول