اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رونمایی از داروی ضدسرطان ایرانی

در جریان دومین سفر دولت سیزدهم به استان البرز از داروی تزریقی ضد سرطان ایرانی سیکلوفسفاماید که نیاز سالانه کشور به آن ۴۰۰ هزار دوز بوده و تا پیش از این جزو اقلام دارویی تحریمی بود، رونمایی و نیاز کامل کشور برطرف شد.

رونمایی از داروی ضدسرطان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، امروز در جریان دومین سفر دولت سیزدهم به استان البرز، یک شرکت دانش بنیان البرز برای نخستین بار در کشور از تولید داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی کرد.

داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید با عنوان تجاری اندوکسینا در ۲ دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید شده است و پس از دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو در چند ماه آینده در داروخانه‌های کشور پخش خواهد شد.

 

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان البرز، این داروی تزریقی ضد سرطان بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.

این دارو تحریمی بوده و سالیانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که با داخلی سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در اینده زمینه صادرات ان فراهم خواهد شد.

میانگین نیاز سالانه حوزه درمان کشور به این دارو ۴۰۰ هزار دوز  است که با تولید صد درصد داخلی این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول