اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کمربند سفید احداث مراکز درمانی در کشور تکمیل می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سعی داریم تمامی مناطق کشور که فاقد سرانه درمانی هستند، صاحب بیمارستان شوند.

کمربند سفید احداث مراکز درمانی در کشور تکمیل می‌شود

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه بهره برداری از پروژه بیمارستان فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: در شهر فردیس با وجود جمعیت بالغ بر ٧٠٠هزار نفر بیمارستان ٢۶٠تخت خوابی شهید قاسم سلیمانی بعد از ١٢سال افتتاح شد. 

وی با اشاره به اینکه مردم فردیس تاکنون بیمارستانی در این شهر نداشتند و برای دریافت خدمات درمانی باید به کرج یا تهران مراجعه می کردند، ادامه داد:انتظار مردم بعد از ١٢ سال محقق شد و در شروع دولت مردمی درصد پیشرفت پروژه ۵۵درصد بود و امروز به ٩٨درصد رسید. 

این مقام مسؤول در خصوص اینکه هرچه پروژه به مرحله سخت افزاری می رسد پیشرفت کار گسترده و سخت تر می‌شود، تصریح کرد: انجام این پروژه عملیاتی و تحویل بیمارستان یک کار جهادی و انقلابی است که به همت علوم پزشکی استان البرز با روحیه انقلابی و جهادی انجام شد. 

وی در زمینه مشخصات و ارائه خدمات بیمارستان شهید سلیمانی بیان کرد:تاریخ کلنگ زنی پروژه ۱۳۹۰با اعتبار کل ۷ هزار میلیارد ریال در مساحت ۲۹هزار مترمربع و زیربنا ۲۴هزار مترمربع است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در اورژانس ٣٣ تخت، ٢٧تحت بستری زنان و زایمان و ٢٧تخت اطفال و٢٧ بستری جراحی،۵تخت مراقبت ویژه قلبی،١٠تخت ویژه نوزادان و۵ اتاق عمل می باشد و بخش های تصویربرداری و سی تی اسکن هم وجود دارد و در آینده نزدیک بخش ام آر آی را به بیمارستان اضافه می‌کنیم. 

وی با تاکید بر این نکته که این بیمارستان یک بیمارستان صفر و درمانی نیست گفت: یکی از مهمترین موضوعات در اینجا این است که بیمارستان شهید سلیمانی یک بیمارستان آموزشی و درمانی و پژوهشی است و در طبقه بندی بیمارستان ها، بیمارستان های آموزشی از سطح بالایی برخوردار هستند و خدمات بهتری را ارائه می‌کنند.

وزیر بهداشت از افتتاح دانشکده پزشکی خیر ساز در کرج خبر داد و اذعان کرد: این دانشکده در سطح کشور بی نظیر است و دارای ١٧هزار مترمربع مساحت و ٢٢٠٠٠مترمربع زیر بنا، ٢۶ کلاس درس و ۴٧ آزمایشگاه و کتابخانه است که امروز بعد ازظهر توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود. 

وی دیگر خدمات ارائه شده توسط دولت مردمی را در زمینه ارائه خدمات به مناطق محروم برشمرد و اظهار کرد:کمربندی به نام کمربند سفید در تهران و حومه ی آن پیش بینی کردیم که از فردیس شروع می شود و پس از گذر از ملارد، اشتهارد، شهر ری به پاکدشت می‌رسد. 

وی علت وجود کمربند سفید در این مناطق را وجود بیشترین جمعیت و کم برخورداری مردم به لحاظ مالی برشمرد و افزود:تمامی مراکز درمانی قبلا در مناطق مرفه بوده، اما تا پایان امسال به دنبال تکمیل این کمربند سفید و مجهیز کردن مناطق به مراکز خدمات درمانی هستیم. 

وی همچنین از افتتاح بیمارستان بعدی در شهر اسلامشهر خبر داد و گفت: امروز رئیس مجلس از این بیمارستان بازدید کردند و بیمارستان اسلامشهر در شروع دولت زیر ۵٠درصد بوده و امروز در دولت سیزدهم به ٨٠درصد رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول