اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های کشاورزی با تاجیکستان

در دیدار سفیر کشورمان با وزیر کشاورزی تاجیکستان همکاری‌های دو کشور در بخش‌های کشاورزی و دامپروی بررسی شد.

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های کشاورزی با تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه با «حکیم قربان‌زاده» وزیر کشاورزی تاجیکستان ملاقات کرد.

در این دیدار همکاری‌های دو کشور در بخشهای مختلف کشاورزی و دامپروری و همچنین آموزش و تحقیقات مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار گرفت.

 وزیر کشاورزی تاجیکستان ضمن ابراز رضایت از توسعه همکاری ها، خواستار سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی و تاجیکی در احداث کارخانه‌های مشترک صنایع غذایی و فراوری محصولات کشاورزی در تاجیکستان شد.

حقیقیان نیز با اشاره به روند توسعه همکاری‌ها بین دو کشور، اشتراکات تاریخی، زبانی و فرهنگی را عامل مهمی در گسترش و تحکیم روابط بین دو کشور دانست و آمادگی ایران جهت  تامین ماشین آلات کشاورزی، سموم دفع آفات، واکسن و داروهای دامی و همچنین همکاری در حوزه آموزشی و تحقیقاتی با تاجیکستان را اعلام کرد.

سفیر ایران در دوشنبه به طور جداگانه با وزرای کشور و دادگستری تاجیکستان نیز دیدار و مسائل مربوط به همکاری دو کشور در زمینه‌های مرتبط را بررسی کردند.

حقیقیان به صورت جداگانه با «رمضان رحیم‌زاده» و «مظفر عشوریان»، به ترتیب وزرای کشور و دادگستری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار حقیقیان با رحیم‌زاده پیرامون همکاری‌های دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته فراملی بویژه در چارچوب کارگروه همکاری‌های امنیتی و انتظامی وزارت‌خانه‌های کشور ایران و تاجیکستان گفت و گو و تبادل‌نظر شد.

وزیر کشور تاجیکستان با اشاره به تحولات پیچیده جاری در منطقه و جهان  تقویت مناسبات  دو کشور را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک تاکید نمود.

حقیقیان با اشاره به وجود اشتراک عمیق تاریخی، هم زبانی، هم فرهنگی و همچنین سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مناسبات  بین دو کشور را رو به توسعه دانست و  تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران، امنیت جمهوری تاجیکستان را امنیت خود می‌داند و برای ارتقاء همکاری‌های دو کشور  از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سفیر کشورمان در ادامه و در دیدار با وزیر دادگستری تاجیکستان با اشاره به اشتراکات تاریخی، زبانی، فرهنگی و دینی بین ایران و تاجیکستان، وجود تفاهم نامه های انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی بین دو کشور را نشان دهنده روابط خوب دوجانبه در حوزه قضایی توصیف کرد و اجرای تفاهمات قضایی را ضامن ارتقا مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور دانست.

وزیر دادگستری تاجیکستان به نوبه خود در این ملاقات ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های جاری بین دو کشور،  شناسایی ظرفیت‌های جدید برای ارتقا روابط دوجانبه در تمام حوزه ها را حائز اهمیت دانست و بر ادامه همکاری‌های قضایی با ایران به منظور بهره‌مندی شهروندان دو کشور از این روابط حسنه، تاکید کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول