اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ظرفیت لارستان می تواند شتاب دهنده صادراتی دانش بنیان در حوزه خلیج فارس شود

مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با تأکید بر ظرفیت های حمل و نقلِ لارستان،موقعیت جغرافیایی،تنوع صنایع و نظام تأمین مالی گفت: لارستان می تواند به عنوان یک شتاب‌دهنده صادراتی برای توسعه بازارهای دانش‌بنیان در اقتصادهای حوزه خلیج فارس که یکی از مقاصد جدی دولت در تبادلات خارجی است ایفای نقش کند.

ظرفیت لارستان می تواند شتاب دهنده صادراتی دانش بنیان در حوزه خلیج فارس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، با حضور دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، همایش هفته پژوهش و فناوری با عنوان  شب پژوهش و فناوری و با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم در محل برج علم و فناوری لارستان برگزار شد.

دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این همایش لارستان را شایسته شتاب دهنده صادراتی دانست و اظهار داشت: لارستان  می تواند به عنوان یک شتاب‌دهنده صادراتی برای توسعه بازارهای دانش‌بنیان در اقتصادهای حوزه خلیج فارس که یکی از مقاصد جدی دولت در تبادلات خارجی است ایفای نقش کند.

میترا امین لو با اشاره به ظرفیت های لارستان افزود: موقعیت جغرافیایی لارستان، همجواری با استان‌های دیگر و بهره مندی از  سیستم های حمل و نقل هوایی و دریایی، تنوع صنایع و از  نظام تامین مالی مبتنی بر فرهنگ ایرانی(خیرین)  می تواند اکوسیستم نوآوری را تکمیل و  به کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری نقش مهمی در اقتصاد داشته باشد.

وی افزود: باید روی نسل جوان و دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنیم، چرا که این نسل نقش کاربردی در آینده ایفا خواهند کرد، در تفاهم نامه ای که با پژوهش سرای شهرستان داشتیم تصمیم به برگزاری یک رویداد دانش آموزی گرفته شد، همچنین قرار است قرار است رویدادی با محوریت برج علم و فناوری لارستان و با ظرفیت تمام دانشگاه‌ها در سطح استانی برگزار شود؛ برج علم و فناوری لارستان می‌تواند نقش لنگر را برای منطقه ایفا کند و محل تجمع باشد.

دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تأکید برحمایت ها عنوان داشت: در معاونت علمی فناوری یکی از ابزارهای مهم شبکه سازی است، آنچه امروز در اینجا مشاهده کردیم انعکاس داده خواهد شد و اگر فناوری برای پیشران شدن اقتصاد این شهر توسعه پیدا کند به حفاظت آن نیز کمک می کنیم.

مسیر پیشرفت از پژوهش می گذرد

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان اظهار داشت: اساسی ترین رکن گسترش علم از مسیر پژوهش می گذرد، رشد و پیشرفت و تعالی کشور نیز از همین مسیر پژوهش، تحقیق و فناوری می گذرد.

افروزه هفته پژوهش را فرصتی برای بررسی برون دادهای پژوهشی دانست و گفت: هفته پژوهش فرصتی برای بررسی میزان تحقق اهداف مدنظر و برنامه ریزی برای رشد پژوهش و تحقیق است، مهمترین رسالت هفته پژوهش فهماندن این نکته به جامعه است که مسیر رشد و ترقی از پژوهش می گذرد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل اهمیت پژوهش روز ۲۵ آذر به نام روز پژوهش نامگذاری شد و در سالهای بعد و سالهای اخیر به دلیل اهمیت روز افزونِ این مسئله، گرامیداشت پژوهش از یک‌ روز به‌ یک هفته افزایش یافت.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان عنوان داشت: لارستان دارای چندین دانشگاه است، مجتمع آموزش عالی با ۱۸ عضو هیئت علمی، دانشکده علوم پزشکی با ۳۲ عضو هیئت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی با ۵۷ عضو هیئت علمی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و کاربردی و در مرکز رشد نیز ۱۰ شرکت وجود دارد که  ۴ شرکت دانش بنیان هستند.

به گزارش فارس، رونمایی از پوستر دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر شهرستان، افتتاح دفتر ارتباط با صنعت مرکز آموزش عالی لارستان در برج علم و فناوری، انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش عالی و کانون مدیریت دارایی های فکری از دیگر برنامه های شب پژوهش در لارستان بود.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول