اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدار فرماندار گچساران به احداث کنندگان باغات بدون مجوز

فرماندار گچساران گفت: در زمان ما واگذاری زمین صورت نگرفته است، برخی افراد بدون داشتن مجوز باغ ایجاد می کنند و بعد از آن به دنبال مجوز می روند که تاییدیه نخواهند گرفت.


هشدار فرماندار گچساران به احداث کنندگان باغات بدون مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه شورای حفاظت منابع آب گچساران اظهار کرد: جا دارد از زحمات مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان برای دید عدالت محور در نقاط مختلف گچساران و انجام خدمات ارزنده تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به پروژه متوفف شده دشت مور بیان کرد: مردم منطقه بی صبرانه منتظر اجرای پروژه دشت مور هستند که به زودی مجددا آغاز خواهد شد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: تا جایی که مقدور بوده از لحاظ اعتبارات به پروژه های حوزه آب منطقه ای در گچساران توجه شده است.

دیهیم خوب عنوان کرد: سیل بند ها و دیگر اقدامات باعث تقویت آب دشت ها و حاصلخیزی اراضی شده است.

وی با اشاره به احداث برخی باغات در گچساران گفت: در زمان ما واگذاری زمین صورت نگرفته است، برخی افراد بدون داشتن مجوز باغ ایجاد می کنند و بعد از آن به دنبال مجوز می روند که تاییدیه نخواهند گرفت.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی دقت لازم را برای صدور مجوز اراضی و باغات انجام دهد.

حسینی رئیس اداره هواشناسی گچساران نیز با اشاره به پیش بینی های بارش گفت: صحت پیش بینی بلند مدت بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

وی بیان کرد: بارش در آذرماه زیر نرمال، دی نرمال، بهمن، اسفند و فروردین زیر نرمال است.

حسینی اضافه کرد: چهارشنبه و‌پنج شنبه هفته آینده احتمال بارش وجوددارد، دوگنبدان تاکنون ۷۷ میلیمتر باران داشته که نسبت به مدت مشابه مثبت ۱۱ میلیمتر افزایش داشته است.

وی افزود:طبق اعلام جهانی سال ۲۰۲۳ گرمترین سال تاریخ نامگذاری شده است.

خدری مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بیش از ۸۳ درصد از ظرفیت این سد هم اکنون تکمیل است در حالی که مدت مشابه سال قبل ۷۷/۳۶ درصد از حجم این سد مخزنی پر شده بود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۶ میلیون و ۵۵ هزار متر مکعب از سد کوثر گچساران برای مصارف مختلف رهاسازی شده است.

خدری ادامه داد: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت تشکیل می‌شود سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

یوسف نژاد روابط عمومی سدو نیروگاه چم شیر در گچساران‌نیز گفت: حجم فعلی آب در سد و نیروگاه چم شیر ۳۸۰میلیون متر مکعب با دبی ورودی ۶ مترمکعب برثانیه و خروجی ۲۵ متر مکعب است.

سیدقدرت اله علیپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اضافه کرد: تامین آب پویش کاشت نهال در شهرستان یک امر مهم است،نهال هایی که کاشته می شود نیاز به تامین آب دارد.

وی بیان کرد: در گچساران برای کاشت نهال ها در این پویش به ۳۰ هزار متر مکعب آب نیاز است.

علیپور گفت:این نهال ها در پلاک چهاربیشه و اطراف چم شیر است،آب غیر قابل شرب نیز می توان برای آبیاری نهال ها استفاده کرد.

وی گفت:انتظار داریم که آب منطقه ای جهت تامین آب مورد نیاز همکاری لازم را انجام دهد.

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های ما فضای سبز و تامین آب آن است، در حال حاضربه دنبال اصلاح شبکه آب فضای سبز در سطح شهر هستیم.

شهردار دوگنبدان اظهار کرد: برای آبیاری آنها در برخی مناطق از آب شرب استفاده می شود،در آرامستان گچساران از آب شرکت نفت استفاده می کنیم، در مکان هایی که خدمات عمومی برای مردم صورت می گیرد با مجوز آب منطقه ای چاه برای تامین آب صورت گیرد.

 

پایان پیام / ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول