اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ضرغامی: تپه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: محوطه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه مهم است.

ضرغامی: تپه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در سفر به استان البرز و بازدید از محوطه ازبکی، با بیان اینکه نیاز به طرح جامعی برای منطقه ازبکی با توجه به موقعیت ویژه آن است، گفت: در نظر گرفتن تمام نکات از جمله موقعیت جغرافیایی و راه‌ها برای طرح جامع مطالعاتی ازبکی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط بازدید گردشگران از محوطه ازبکی و استفاده از ظرفیت‌ گردشگری این محوطه تاریخی برای رونق گردشگری را ضروری است، افزود: در کنار تعریف طرح جامع برای آینده این محوطه لازم است نسبت به بازدید گردشگران از محوطه اقدام شود و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی محوطه ازبکی استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: محوطه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه مهم است.

ضرغامی اشاره‌ای به ایجاد زیرساخت‌های خدمات عمومی در محوطه ازبکی کرد و گفت: این محوطه اکنون نیز در ایام نوروز و تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود و نصب تأسیسات گردشگری با ملاحظات میراث‌فرهنگی صورت بگیرد.

این مقام مسوُول با بیان اینکه سایت موزه از توانمندی‌های ما در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری است، بیان کرد: این محیط ظرفیت ایجاد سایت موزه را دارد، اما اینکه چه تأسیساتی ایجاد شود باید با در نظر گرفتن توانمندی‌ها در مورد آن تصمیم گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول