اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

بهزاد دانشگر: مراقب باشید از وجه سرگرم کننده رمان خارج نشوید

مدیر دفتر ادبیات داستانی مرکز آفرینش‌های ادبی خطاب به نویسندگان گفت: باید دقت داشته باشید که رمان یک وجه سرگرم کننده دارد و مراقب باشید که از این وجه خارج نشود و مخاطب را سرگرم کند.

بهزاد دانشگر: مراقب باشید از وجه سرگرم کننده رمان خارج نشوید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، اردوی« باغ رمان ایرانی» امروز در حوزه هنری با حضور بهزاد دانشگر مدیر دفتر ادبیات داستانی مرکز آفرینش‌های ادبی و داستان نویسانی که از اقصی نقاط کشور دور هم جمع شده بودند، برگزار شد.

از بین ۲۱ هنرجویی که در این اردو شرکت کردند، فقط یک نفر از پایتخت است و مابقی افراد از شهرهای مختلف ایران مهمان حوزه هنری هستند. هنرجویان ۲ روز تحت آموزش و گفت‌وگو با اساتید خود قرار می‌گیرند و از تجارب یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.

حرف آخر با خودتان است!

بهزاد دانشگر به هنرجویان گفت: گفت‌وگو با اساتید را از دست ندهید. سوژه‌ها و چالش‌ها را با آنان در میان بگذارید، چرا که هر یک از ما با زاویه جدیدی به رمان نگاه می‌کنیم. در نظر داشته باشید فردی که به شما معرفی می‌شود فقط راهبر شما است و باید حرف آخر را در نوشته، خودتان بزنید.

وی افزود: شما یک سال از عمر خود را برای گفتن یک حرف صرف کردید. به این فکر کنید که حالا چقدر این حرف جدی و دارای اهمیت است؟ آیا ارزش داشته است که عمر خود را برایش بگذارید؟ زمانی ما انقدر درگیر می‌شویم که یادمان می‌رود حتما نباید حرف خاصی بزنیم. باید دقت داشته باشید که رمان یک وجه سرگرم کننده دارد و مراقب باشید که از این وجه خارج نشود و مخاطب را سرگرم کند. 

لازم به ذکر است برنامه این اردو، ۱۵ آذرماه با کارگاه آموزشی حمیدرضا شاه آبادی درباره ماجرا یا شخصیت، نشست خصوصی هنرجویان با مدرسان مربوطه و دیدار با نویسنده (نشسته صمیمی و عمومی هنرجویان و مدرسان) برگزار شده است.

همچنین ۱۶ آذرماه برنامه این اردو شامل کارگاه نثر داستانی با حضور تیمور آقامحمدی، سخنرانی علی اصغر عزتی‌پاک با «مضمون داستان» و در پایان، اختتامیه خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول