اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«بردی‌محمداف»: ترکیه یکی از شرکای اصلی ترکمنستان در زمینه تجارت است

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات صادراتی ترکیه در این کشور از «آنکارا» به عنوان شریک اصلی «عشق‌آباد» در زمینه تجاری نام برد.

«بردی‌محمداف»: ترکیه یکی از شرکای اصلی ترکمنستان در زمینه تجارت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی خوش بینی خود از برگزاری نمایشگاه محصولات صادراتی ترکیه و همایش مشترک تجاری کارآفرینان دو کشور در «عشق آباد» را ابراز داشت.

در پیام بردی محمداف آمده است: متقاعد هستم نمایشگاه و مجمع تجاری که در چارچوب آن برگزار می‌شود، نقش مهمی در گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و افزایش گردش مالی بین ترکمنستان و ترکیه و همچنین افزایش مدام تماس‌ها با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ترکیه در جذب فعال سرمایه در اقتصاد ملی، ایفا خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین ابراز اطمینان کرد که این نمایشگاه پایه‌ای برای تبادل فناوری‌های نسل جدید خواهد بود و پتانسیل همکاری‌های علمی و فنی بین دو کشور برادر را تقویت خواهد کرد.

بنابر سخنان رئیس جمهور ترکمنستان، هدف از سازماندهی و برگزاری این رویدادها تقویت تعامل بین محافل تجاری دو کشور است.

به گفته بردی‌محمداف، ترکیه یکی از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی ترکمنستان است که در تماس‌های قوی بین شرکت‌های مجری طرح‌های مشترک در زمینه‌های مختلف منعکس شده است.

پیش از این گزارش شده بود که روزهای 6-8 دسامبر (15-17 آذر) در عشق آباد نمایشگاه محصولات صادراتی ترکیه برپا می‌شود.

در چارچوب این نمایشگاه حدود 100 شرکت صادراتی ترکیه محصولات و خدمات خود ارائه خواهند کرد که در میان آنها، تولیدکنندگان تجهیزات فناوری برای شرکت‌های صنعتی، ماشین آلات ساختمانی و کشاورزی، تجهیزات تصفیه آب و سیستم‌های تامین آب، گرمایش، تهویه و خنک کننده، حفاظت الکتریکی و انواع مختلف لوازم خانگی، مواد شوینده و کالاهای مصرفی خواهند بود.

علاوه بر این، در حاشیه این نمایشگاه همایش تجاری و همچنین هفتمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ترکیه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول