اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مصرف ۳ میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کل نیاز آبی استان ۴.۲ میلیارد مترمکعب است که از این مقدار ۳ میلیارد آن در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

مصرف ۳ میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کل نیاز آبی استان ۴.۲ میلیارد مترمکعب است که از این مقدار۳ میلیارد مترمکعب در اختیار بخش کشاورزی استان قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به اقدامات مربوط به ترویج الگوی کشت و ترغیب کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر گفت: این اقدامات شامل محدود نمودن سطح زیر کشت چغندر قند در حوضه دریاچه ارومیه و گسترش کشت آن در شمال استان، تغییر آرایش کشت چغندر قند ، توسعه کشت آبیاری میکرو به روش نوار تیپ در محصولات پر آب بر، توسعه کشت نشایی در محصولات سبزی و صیفی، توسعه کشت حفاظتی در محصولات پاییزه، تغییر تاریخ کشت حبوبات بهاره به کشت پاییزه  و انتظاری جهت استفاده از بارندگی‌های پاییزه است.

شهبازی تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با اجراء طرح تغذیه در مزارع تحت پوشش، بذرمال نمودن بذور، رعایت اصول فنی کشت و تامین ادوات مورد نیاز موجب افزایش عملکرد در شرایط کم آبی می شود.

پی ادامه داد: ممانعت از عقد قرارداد کشت و عدم صدور حواله کودی برای محصولات کشت دوم مانند ذرت، جایگزینی علوفه‌های کم آب بر با علوفه‌های پرمصرف معرفی و کشت محصولات کم آب بر جدید را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان در راستای ترویج الگوی کشت و ترغیب کشاورزان به کشت محصولات کم آب است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول