اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کشف 900 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در نطنز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز از خروج 900 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از چرخه مصرف انسانی در نطنز خبر داد.

کشف 900 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی  در نطنز

سیامک رضوان، رئیس شبکه دامپزشکی نطنز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه در راستای تأمین امنیت و ایمنی غذایی جامعه، در هشت‌ماهه سال جاری، با ۲ هزار و ۳۶۵ مورد بازرسی و نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان نطنز، مقدار بیش از ۹۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ناسالم کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

وی افزود: این فراورده‌ها شامل گوشت مرغ، گوشت ماهی، گوشت قرمز و میگو بوده است که در بازدید بازرسان یا تاریخ‌مصرف آن گذشته و یا گوشت ازنظر ظاهری قابل‌مصرف نبوده است.

رضوان خاطرنشان کرد: در همین راستا برای شش مرکز متخلف پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه‌شده به شهروندان را از اهداف اصلی شبکه دامپزشکی عنوان کرد و گفت: فرآورده‌های خام دامی در تمام مراحل تولید، نگهداری، توزیع و عرضه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد.  

وی ادامه داد: در موضع کشتار روزانه در کشتارگاه نظارت ویژه و جدی می‌شود و مسؤول فنی و بهداشتی دامپزشکی قبل از کشتار، دام را مورد معاینه قرار می‌دهد و مجدد بعد از کشتار هم این کار را انجام می‌دهد و پس‌ازآن مهر سلامت زده می‌شود و گوشت به‌پیش سرد منتقل و بعد از ۲۴ ساعت برای مصرف به بازار ارسال می‌شود.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ و ۵۴۲۲۲۰۹۴ اطلاع دهند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول