اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: روسیه همچنان آماده مذاکره با اوکراین است

سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه گفت این کشور همچنان آماده مذاکره با کی‌یف است و ترجیح می‌دهد از طرق سیاسی و دیپلماتیک به اهداف خود دست یابد.

کرملین: روسیه همچنان آماده مذاکره با اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف امروز سه‌شنبه گفت مسکو همچنان آماده مذاکره با کی‌یف است و ترجیح می‌دهد به خواسته‌های خود از طریق یک مسیر سیاسی و دیپلماتیک دست یابد. 

این مقام ارشد روس در مصاحبه با RTVI گفت «رئیس‌جمهور بارها گفته برای ما رسیدن به اهدافمان مهم است. و البته، بیشتر ترجیح می‌دهیم این کار را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک انجام دهیم. به همین خاطر، هنوز برای گفت‌وگو آماده‌ایم». 

پسکوف تکرار کرد که «دقیقاً طرف اوکراینی بود که روند مذاکرات را در بهار ۲۰۲۲ ناتمام گذاشت. آن‌ها خودشان اعتراف کرده‌اند که این کار به اصرار و دستور انگلیس انجام شد. بنابراین وضعیت کاملاً روشن است».

روسیه عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد. دو طرف در مراحل آغازین جنگ چند دور گفت‌وگو داشته‌اند اما مذاکرات در نهایت به بن‌بست خورد. 

 

در شرایطی که اوکراین تنها در ضدحملات ماه‌های اخیر متحمل تلفات بیش از ۹۰ هزار نفری شده، مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات صلح استانبول دیوید آراخامیا اخیراً افشا کرد که مسکو مارس ۲۰۲۲ حاضر بود در صورت پذیرش بی‌طرفی و تعهد به نپیوستن به ناتو از سوی اوکراین، به جنگ پایان دهد. 

وی در ادامه سخنانش همسو با گزارش مه ۲۰۲۲ یک روزنامه اوکراینی درباره نقش انگلیس در منحرف  کردن مذاکرات صلح در استانبول، افزود در جریان مذاکرات، نخست‌وزیر وقت انگلیس بوریس جانسون به کی‌یف سفر کرد و به مقامات اوکراینی گفت «به جنگ ادامه دهید و هیچ توافقی را با مسکو امضا نکنید». 

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین هم ژوئن امسال پیش‌نویس این توافق را به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد جنگی که در بیست و یکمین ماه قرار دارد، در چند هفته اول امکان صلح داشت. پوتین گفت به محض عقب‌نشینی نیروهای روسیه از حومه پایتخت اوکراین در چند هفته اول جنگ با هدف نشان دادن حسن نیت، اوکراین از توافق انصراف داد.

این عقب‌نشینی از سوی مقام‌ها و رسانه‌های غربی پیروزی اوکراین جلوه داده شد و در پی آن، ارسال تسلیحات و تجهیزات برای کی‌یف را آغاز کردند. برخی کارشناسان معتقدند غرب برای تضعیف روسیه، به درگیر بودن این کشور در یک جنگ فرسایشی نیاز دارد، با این حال روزنامه بیلد آلمان به تازگی گزارش داد واشنگتن و برلین در حال بررسی طرحی برای وادار کردن رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی به مذاکره با روسیه از طریق کاهش تدارکات نظامی به کی‌یف هستند. مقام‌های ارشد اوکراینی از جمله زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضدحملات ناموفق ارتش این کشور باعث کاهش تمایل کشورهای غربی برای ارسال کمک شده است. 

در همین حال، در یک نظرسنجی جدید، چهل و چهار درصد اوکراینی‌ها گفتند دولتشان باید به دنبال راه‌حل جنگ بر سر میز مذاکره باشد؛ در حالی که ۴۸ درصد گفتند جنگ باید ادامه یابد.

کمترین میزان حمایت از مذاکره در همین نظرسنجی در فوریه و ژانویه با ۳۵ درصد ثبت شد. در حالی که بیشترین میزان حمایت در ماه مارس ۲۰۲۲ با ۶۹ درصد درست بعد از آغاز درگیری‌ها بود. بیشترین میزان رد مذاکرات با ۶۰ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ و همچنین در فوریه و ژوئن ۲۰۲۳ بود.

پایان پیام/ ت 1930

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول