اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وزیر کشور: مشکل اشتغال خوزستان باید حل شود

وزیر کشور گفت: استان خوزستان مورد توجه خاص مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است و مشکل اشتغال خوزستان با توجه به‌ ظرفیت‌های موجود باید حل شود.

وزیر کشور: مشکل اشتغال خوزستان باید حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان دینی به همه دارد و هر چه به خوزستان بپردازیم مسائل بهتر و عمیق‌تر حل می‌شود. این استان مورد توجه خاص  مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است. 

وی با تاکید بر اینکه باید برای مسائل استان برنامه‌ریزی کرد و به راه حل رسید، گفت: با اشاره به گزارش فعالان بخش خصوصی، حرف آنها را باید جدی بگیریم چرا که گفتید خوزستان ظرفیت صادرات بیش از حد مورد انتظار  را دارد و باید در شمال استان گمرک ایجاد شود.

وحیدی تصریح کرد: ظرفیتهای زیاد اقتصادی در استان وجود دارد و باید بتوان بخش قابل توجهی از صادرات را از این استان انجام دهیم.

وزیر کشور گفت: خوزستان با مشکل اشتغال مواجه است و این مشکل باید حل شود و از ظرفیتهای بزرگ کشاورزی آبزی پروری و ۲۹۰ هزار زراعت چوب در حل مشکل اشتغال باید استفاده کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: شورای اداری وظیفه دارد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد، زمینه رشد تولید و مهار تورم را بر اساس خواست رهبری محقق کند. 

وی با تاکید بر لزوم حل مشکل اشتغال ادامه داد: زمینه‌هایی که زود اشتغال است و می‌توان سریع به اشتغال دست پیدا کرد، تجارت کشاورزی، دامپروی، آبزی‌پروری و افزایش صادرات است. 

وی ادامه داد: واحدهای راکد باید شناسایی شوند و تعداد آن‌ها مشخص شود اگر این واحدها راه‌اندازی شود فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌شود و میتوان سرمایه‌گذاری جدیدی از طریق همین واحدها فراهم کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت:  انتخابات یکی از مسائل مهمی است که در پیش داریم. حدود ۹۰ روز دیگر به انتخابات باقی مانده است و در این شرایط دشمن به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کشور است دشمن از شهریور سال گذشته تلاش می‌کند که نا‌امنی و بی‌ثباتی ایجاد کند اما تلاش آن‌ها به نتیجه نرسیده است. 

وحیدی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا میزان مشارکت را با القای ناکارآمدی پایین بیاورند. در نشستی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم رهبری اذعان کردند به برخی از کارهای خوبی که دولت انجام داده است اما برخی دنبال این هستند که ناکارآمدی را به مردم تلقین کنند. 

وزیر کشور بیان کرد: این در حالی است که دولت در میدان است و طرح‌های بسیاری را آغاز کرده یا به سرانجام رسانده است ضعف وجود دارد اما باید ببینیم روند پیشرفت چقدر بوده و از کجا به کجا رسیدیم با وجود محدودیت‌ها، کمبودها و فشارها حرکت‌های خوبی انجام شده است. 

وی بیان کرد: امروز مهمترین، فوری‌ترین و ضروری‌ترین کار دولت پرداختن به انتخابات و ایجاد شرایط برای مشارکت حداکثری است بخشدران و  فرمانداران باید با جدیت موضوع انتخابات را دنبال کنند و مسائل و مشکلات مردم را حل کنند چرا که مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار و منزلت جمهوری اسلامی را بالا می‌برد.

وحیدی همچنین با اشاره به دیدار با دانشجویان خاطرنشان کرد: باید به دانشجویان پاسخ داد و ابهامات آن‌ها را برطرف کرد ما دولت پاسخگو هستیم باید برنامه‌ریزی شود که استاندار، فرمانداران و  ائمه جمعه با مردم بنشینند و با آن‌ها صحبت کنند.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول