اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ماجرای توان یاب آبیکی که به «کاپیتان استقلال» معروف شد

محمد فرزوقی توان یاب آبیکی که عاشق تیم استقلال و فرهاد مجیدی بود با تلاش والدینش در استادیوم آزادی با دیدن این بازیکن، به آرزویش رسید و به کاپیتان استقلال معروف شد.

ماجرای توان یاب آبیکی که به «کاپیتان استقلال» معروف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مراسم تجلیل از توان یابان موفق شهرستان آبیک روز گذشته با حضور فرماندار شهرستان آبیک، رییس اداره بهزیستی شهرستان آبیک، توان یابان موفق و مددکاران و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان آبیک در اداره بهزیستی برگزار شد.

در این مراسم از محمد فرزوقی توان یاب آبیکی با معلولیت بسیار شدید تجلیل شد.

مادر این توان یاب در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه محمد ۲۷ سال پیش هنگامی که به دنیا آمد به خاطر نبود امکانات درمانی در شهر آبیک و نرسیدن به موقع اکسیژن به بیماری فلج مغزی (CP) مبتلا شد، اظهار کرد: البته از نظر ذهنی مشکلی ندارد و قدرت تکلم آن پایین است اما کلماتی همچون سلام، مامان، بابا و ممنون را می‌گوید.

وی افزود: فرزندم ۱۵ سال بود که از قاب تلویزیون فوتبال به ویژه بازی های تیم استقلال را تماشا می‌کرد و حسرت دیدن یک لحظه «فرهاد مجیدی» را داشت.

این مادر توان یاب ادامه داد: برای برآورده شدن آرزوی محمد مقابل استادیوم آزادی رفتیم به چند نفر موضوع دیدن فرهاد مجیدی را بیان کردیم اما اتفاقی نیفتاد و حتی گفتند مجیدی ایشان را نمی‌بیند حتی اگر هم ببیند شاید یک عکس بگیرد.

فرزوقی اضافه کرد: در یک زمانی تیم استقلال ساعت ۱۷ عصر در استادیوم آزادی بازی داشت. من و همسرم با محمد مقابل استادیوم ایستادیم و ماموران اجازه ماندن نمی‌دادند. هفت خوان رستم را طی کردیم و محمد به آرزویش رسید و فرهاد مجیدی زمانی که ایشان را دید ویلچر محمد را یک بار دور زمین چمن فوتبال چرخاند. محبتی که این بازیکن فوتبال در حق پسرم انجام داد تأثیرش بهتر از دارو بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از این ماجرا و چندین مرتبه دیدار محمد با باشگاه استقلال، روحیه‌اش بسیار تغییر کرد. پیش از آن دیدار اصلا روی ویلچر نمی‌نشست و کمی آسیب دیده بود اما با گرفتن روحیه، روی ویلچر می‌نشیند و هر جا بتوانیم و امکانش وجود داشته باشد با خودمان می‌بریم.

این مادر توان یاب اذعان کرد: حتی فرهاد مجیدی در امارات که بازی داشت با محمد تماس گرفت و حالش را جویا شد. باید بیان کنم مهر فرزندم به دلش نشسته است که برآورده شدن آرزوی محمد (دیدن فرهاد مجیدی) شبیه معجزه بود.

فرزوقی شنوایی و بینایی محمد را مناسب عنوان کرد و افزود: محمد برای اینکه راهی برای تکلم پیدا کند یک روز دیدم با کنترل تلویزیون دارد کار می‌کند و روی صفحه تلویزیون چیزی برایم نوشت، اگرچه یک هفته بیشتر به مدرسه استثنایی نرفته بود اما از برادرانش حروف الفبا را ناخودآگاه یاد گرفته بود و اکنون با دست تمام خواسته‌های خود را با استفاده از مودم بر روی صفحه تلویزیون می‌نویسد و ما هم پاسخ می‌دهیم.

وی اذعان کرد: محمد به کاپیتان استقلال معروف شده و فرهاد مجیدی هم ایشان را کاپیتان صدا می‌زند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول