اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیروی هوایی اوکراین: روسیه صد‌ها موشک در انبارهای خود دارد

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گفت که ارتش روسیه صد‌ها موشک در انبارهای خود دارد و می‌تواند هر زمان به اهداف اوکراین حمله کند.

نیروی هوایی اوکراین: روسیه صد‌ها موشک در انبارهای خود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گفت که ارتش روسیه صد‌ها موشک از انواع مختلف کروز و بالستیک در انبارهای خود دارد.

به نوشته «کی‌یف پست»، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه ۸۷۰ موشک از نوع «کینژال»، «کالیبر» و «اسکندر» در انبارهای خود دارد.

روسیه در حمله زمستانی سال گذشته به زیرساخت‌های اوکراین ۱۱۰۰ موشک کروز و پهپاد کامیکازه پرتاب کرد. پیش از این، فرماندهی نظامی جنوب اوکراین تخمین زده بود که  ۸۰۰ موشک روسی در جزیره کریمه مستقر است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین اظهار داشت: «آنها هنوز چنین حملاتی را آغاز نکرده‌اند و می‌توانند هر روز دیگری این کار را انجام دهند.«

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

این مقام نظامی اوکراین گفت:«پهپادهای انتحاری روسیه نقش فعال‌تری در تهاجم روسیه دارند و همچنان خطری برای اوکراین هستند.»

روسیه هر هفته ده‌ها پهپاد را در حملات شبانه به سمت اوکراین شلیک می‌کند و تاسیسات انرژی و پایگاه‌های نظامی این کشور را در عمق خط مقدم هدف قرار می‌دهند. در روزهای گذشته، بزرگترین حمله هوایی به «کی‌یف» پایتخت اوکراین انجام شد.

 در تحولی دیگر،«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هشدار داد که کشورهای عضو این ائتلاف نظامی باید منتظر دریافت خبرهای بدی از جنگ اوکراین باشند. استولتنبرگ ، گفت: «ما باید برای دریافت اخبار بد آماده باشیم».

به گفته دبیرکل ناتو، جنگ‌ها به صورت مرحله‌ای توسعه می‌یابند اما باید از اوکراین در شرایط خوب و بد حمایت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول