اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تصویر جدید جیمزوب از ستاره‌ای تازه متولد شده+عکس

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر جذابی از یک ستاره تازه متولد شده مخابره کرده‌است.

تصویر جدید جیمزوب از ستاره‌ای تازه متولد شده+عکس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز،  تصویر جدیدی از یک شی هربیگ هارو (نواحی نورانی اطراف ستاره‌های تازه متولدشده) که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده، خروجی های ناشی از تولد یک ستاره را نشان می دهد. این شراره‌های درخشان زمانی ایجاد می‌شوند که بادهای ستاره‌ای در جهت مخالف ستاره‌های تازه متولد شده به وجود می‌آیند. این اجسام می توانند عظیم باشند، تا چندین سال نوری وسعت داشته باشند و در طول موج های فروسرخ که جیمزوب روی آن کار می کند می درخشند.

این تصویر شیء هربیگ-هارو HH 797 را نشان می‌دهد که نزدیک به خوشه ستاره‌ای IC 348 قرار دارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب جزئیات پیچیده ای از شی هربیگ هارو 797 (HH 797) را نشان می دهد. اجرام هربیگ هارو نواحی درخشانی هستند که ستارگان تازه متولد شده را احاطه کرده اند و زمانی تشکیل می شوند که بادهای ستاره ای این ستارگان تازه متولد شده، امواج ضربه ای را تشکیل می دهند که با سرعت بالا به گاز و غبار مجاور برخورد می کنند.

دانشمندان جیمزوب در بیانیه ای توضیح می دهند که این تصویر با استفاده از ابزار دوربین مادون قرمز نزدیک جیمزوب گرفته شده است که به ویژه برای بررسی ستاره های جوان مناسب است. تصویربرداری مادون قرمز روشی قدرتمند برای مطالعه ستارگان تازه متولد شده و جریان خروجی آنها است، زیرا جوان ترین ستارگان همواره در درون گاز و غباری که از آن شکل گرفته اند، قرار دارند.

همچنین علاوه بر امواج درخشان جسم هربیگ هارو در نیمه پایینی تصویر، تصور می‌شود که ستاره‌های جدید بیشتری در نیمه بالایی تصویر متولد می‌شوند. اعتقاد بر این است که لکه روشن در سایه های زرد و سبز میزبان دو ستاره جوان است.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول