اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری گفت: همزمان با سراسر کشور حدود ۱۰ هزار اصله نهال در ۱۱ شهرستان حوزه اداره کل ساری در سطحی حدود ۸/۲ نهالکاری شد.

کاشت  ۱۰ هزار اصله نهال در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری امروز یکشنبه ۱۲ آذر ماه در حاشیه آغاز طرح کاشت درخت که در محل صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اولویت در این طرح احیا و غنی‌سازی، حفظ پوشش طبیعی، حفظ ‌کاربری اراضی منابع طبیعی، مقابله با بیابان‌زایی و سپس توسعه است.

وی افزود: باید از زمین‌های کم بازده به خصوص حاشیه جاده‌ها، آب‌بندان‌ها، خیابان‌ها و پارک‌های شهری بیشترین بهره را ببریم‌.

علوی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه طرح‌های زراعت چوب و توسعه فضای سبز، نهال‌های جنگلی اعم از پهن برگ و سوزنی برگ در سه منطقه ارتفاعی پایین‌بند، میان‌بند و بالابند در هفت نهالستان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری تولید و طبق برنامه تا پایان سال بین مردم توزیع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ ساری در پایان اعلام کرد: اگر در حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی توجه نشود، امنیت زیستی با تغییرات آب و هوایی به مخاطره می‌افتد، تولید و کاشت درختان هم که هیچ گونه بار مالی و هزینه‌ای برای دولت ندارد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول