اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الله یک مقر ارتش صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان که حملات خود به فلسطین اشغالی را از روز گذشته آغاز کرده است، امروز هم مقرهای ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

حزب الله یک مقر ارتش صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب الله لبنان در ادامه حمایتهای خود از مردم غزه، ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه بعد از ظهر امروز، مقر نظامی «جل العلام» متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که چند فروند موشک از خاک لبنان به سمت یک مقر ارتش این رژیم در «رأس الناقوره» شلیک شده است.

با پایان آتش‌بس هفت روزه در غزه از روز گذشته، حملات حزب الله لبنان علیه مواقع ارتش اشغالگر نیز آغاز شده است و امروز نیروهای مقاومت لبنان از سه حمله جداگانه به مقر صهیونیست‌ها خبر دادند.

در اولین حمله، حزب‌الله ساعاتی پیش خبر داد که مواضع توپخانه‌ای اشغالگران را در مقر نظامی «خربه ماعر» در نزدیکی مرز لبنان هدف حمله موشکی قرار داده است.

ساعاتی بعد در حمله دوم، مقاومت اسلامی لبنان  خبر داد که در حمایت از غزه و مقاومت، مقر نظامی «الراهب» و تجهیزات دفاعی آن را با «سلاح مناسب» با موفقیت هدف قرار داده است.

در حمله سوم نیز موشک حزب‌الله لبنان به مقر نظامی «برانیت» متعلق به فرماندهی لشکر 91 ارتش اسرائیل اصابت کرده است.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل نیز با حملات توپخانه‌ای خود تلاش کرد به این حملات پاسخ دهد، حملاتی که منجر به شهادتی یکی از نیروهای حزب‌الله نام «خضر سلیم عبود» شد.

از صبح روز گذشته جمعه اول دسامبر ارتش اسرائیل پس از آتش بسی که حدود یک هفته به طول انجامید و طی آن تبادل اسرا بین رژیم تل‌آویو و مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تجاوزات خود علیه غزه را از سر گرفت.

یک منبع سیاسی اسرائیلی ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است».

با وجود ادعای این منبع، منابع اسرائیلی خبر دادند که هیأت موساد که برای مذاکرات تبادل اسرا در قطر حضور داشته است، این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی بازگشته است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول