اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه شیراز: تمامی آحاد جامعه برای ازدواج جوانان دغدغه مند باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: تمامی آحاد جامعه برای فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده مسئول هستند.

امام جمعه شیراز: تمامی آحاد جامعه برای ازدواج جوانان دغدغه مند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، آیت الله لطف الله دژکام ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که در اسلام به آن تکیه شده، مسئله خانواده است از این رو در دین مبین اسلام تاکیدات ویژه ای بر تشکیل خانواده اسلام شده است.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل خانواده از آن جهت دارای اهمیت است که علاوه بر تاکیدات دین مبین اسلام باید این شاخص مهم در دین در برابر سایر تمدن های انسانی پیروز و ملاک عمل شود.

به گفته آیت الله دژکام همان گونه که در قرآن آمده است باید همه آحاد جامعه زمینه تحقق دستورات قرآن را در خصوص تشکیل خانواده اسلامی فراهم کنیم زیرا هر فردی که این دستورات را اجرایی نکند در آتش جهنم می سوزد.

او افزود: بر اساس آیات کلام الله مجید  افراد جامعه باید در خصوص ازدواج جوانان در جامعه مسئولیت پذیر باشند زیرا ازدواج و تشکیل خانواده عاملی برای مسئولیت پذیری افراد خواهد شد این در حالی است که ابتدا  جوانان علاقه مندی خود را به ازدواج اعلام کنند پس از آن اولیا جوانان باید برای آنان اقدام کرده و بزرگان اجتماعی نیز باید در این حوزه نقش آفرین بوده و برای این موضوع تلاش کنند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: انجمن های مردم نهاد باید توجه ویژه ای به حوزه ازدواج جوانان داشته باشند و ایجاد چند مرکز ازدواج آسان نمیتواند پاسخگوی نیاز 80 میلیون جمعیت در کشور باشد از این رو باید مراکز ازدواج آسان در جامعه متناسب با جمعیت جامعه رشد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر تشکیل خانواده و ازدواج جوانان داشته اند از این مدیران ارشد جامعه نیز باید وظایف خود در این حوزه را انجام دهند.

آیت الله دژکام در خصوص تشکیل خانواده اسلامی متذکر شد: در دین مبین اسلام تشویق های متعددی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده این در حالی است که متخصصان علم پزشکی نیز بهترین زمان برای ازدواج و فرزند آوری را 25 تا 35 سال عنوان کرده اند.

به گفته این مقام مسئول اگر زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود پس از آن به دنبال تحکیم خانواده خواهیم بود از این رو رهبری در سیاست های کلی این حوزه همه آحاد جامعه را مکلف به فراهم کردن زمینه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های سیاسی نماز جمعه شیراز نیز بیان کرد: مهم ترین رکن اساسی در دین مبین اسلام مسئله نماز است البته نماز اول وقت به خصوص نماز صبح عاملی برای خوب بودن احوال انسان است.

وی با یادآوری سابقه تاریخی استان فارس در ارائه خدمات به حوزه نیروی دریایی اضافه کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیرویی فرا مرزی است  و نباید فراموش کرد که استان فارس نقش مهمی در حمایت از این نیروی راهبردی داشته از این رو شیراز در این حوزه نباید فراموش شود.

آیت الله دژکام افزود: فعالیت نیروی دریایی مبتنی بر اقتصاد دریا محور است از این رو باید سیاست های فعالیت های اقتصادی استان فارس در اقتصاد دریا محور تدوین و اجرایی شود البته این مطالبه از مدیران ارشد فارس مطرح است که باید تصمیم گیری های جدی در این حوزه داشته و بتوانند در خصوص نقش آفرینی فارس در این حوزه  برنامه تدوین کنند.

امام جمعه شیراز در خصوص روز مجلس نیز عنوان کرد: امید است نیروهای انقلابی در مجلس همواره مسیری که شهید مدرس در پیش گرفته بود را دنبال کنند و از انحراف فعالیت های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: مردم باید نظارت ویژه ای بر انتخابات مجلس داشته باشند زیرا برخی فکر می کنند اگر نظارت مردمی وجود نداشته باشد میتوان مجلس و دولت خوبی داشت که این تفکر اشتباه است و باید مردم با بصیرت و نگاه دقیق بر فعالیت های اجتماعی نظارت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص روز جهانی معلولان نیز عنوان کرد: سازمان بهزیستی اقدامات خوبی در جامعه انجام داده اما این روز در جهان به نام معلولان نام گذاری شده زیرا در هر گوشه دنیا فردی که انسان معلولی را می بینند در تلاش است تا خدمتی به او ارائه دهند و این نشان دهنده انسانیت افراد است.

وی افزود: این نشانه انسانیت در دین مبین اسلام با عنوان «ایثار»  آورده شده و قرآن کریم نیز بر این اخلاق تاکید ویژه ای داشته است.

او اضافه کرد: نباید از این ویژه مهم انسانی چشم پوشی کرد و به خاطر برخی اقدامات سیاسی از انسانیت عبور کرد این که هشت هزار کودک و زنان بسیاری در فلسطین کشته شده اند نباید محل تحلیل  برخی افراد باشد که با عبور از انسانیت به دنبال مسائل سیاسی اند و حقوقی نیز برا این افراد در نظر نمی گیرند.

آیت الله دژکام در خصوص  روز دانشجو نیز متذکر شد: یکی از ویژگی های اجتماعی دانشجویان مطالبه گری است از این رو نباید مطالبه گری یک طرفه باشد زیرا وقتی از مدیران مطالبه می شود باید دانشجویان نیز  آماده مطالبه گری از خودشان باشند از این رو مهم ترین مطالبه ای که از جوانان دانشجو مطرح می شود مسئله «ایران قوی» است.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید تمام تلاش خود را برای ایجاد «ایران قوی» به کار بسته و با تولید علم در این مسیر گام بردارند.  

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول