اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه میناب: مسؤولان به مطالبات دانشجویان توجه کنند

امام جمعه شهرستان میناب گفت: تسریع در توسعه بلوار 95 دستگاه و تامین وسیله نقلیه برای تردد دانشجویان در این مسیر مهمترین خواسته دانشجویان این شهرستان است که مسولان به آنها توجه کنند.

امام جمعه میناب: مسؤولان به مطالبات دانشجویان توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه این شهرستان در خطبه های نماز جمعه میناب  ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس تراز جمهوری اسلامی مجلسی است که نمایندگان انقلابی شبیه شهید مدرس در آن محوریت داشته باشند.

وی افزود: مهم ترین صفات نمایندگان مجلس بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری نمایندگانی  هستند که از تدین و تقوا، کارآمدی، دلسوزی نسبت به مردم خصوصا طبقات محروم جامعه و وامدار نبودن در مقابل ثروتمندان، شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل و شجاعت در پذیرش حرف حق بهره مند باشند.

 امام جمعه شهرستان میناب ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان خصوصا دانشجویان این شهرستان، الهام گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری را ضروری دانست و گفت: رهبر انقلاب، دانشجو را جوانان طالب علم دانست که آینده کشور در دست اوست و به ویژگی جوانی، اهل علم بودن، آزاداندیشی، آرمان گرایی، شاد بودن و نشاط داشتن و درصحنه بودن دانشجویان اشاره دارد و به عوامل موثر در ایفای نقش دانشجویی مانند علم، تحقیق، ورزش، بصیرت سیاسی و تهذیب و معنویت پرداخته است.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص پیگیری مطالبات دانشجویان به دو مطالبه به حق دانشجویان و دانشگاه های شهرمیناب  اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مطالبات دانشجویان این شهرستان تسریع در توسعه بلوار ۹۵ دستگاه تا دانشگاه آزاد اسلامی است که این موضوع را هم در خطبه های گذشته متذکر شده ام و هم در جلسات با مسئولین ارشد استانی مطرح کرده ام اما هنوز به نتیجه نرسیده است و از مسئولین مربوطه می خواهم این امر مهم را که اولویت برای دانشجویان است با سرعت و دقت بیشتری به اتمام برسانند.

خطیب نماز جمعه میناب مطالبه دوم را تامین وسائل نقلیه عمومی و تاکسی در مسیر ۹۵ دستگاه تا دانشگاه آزاد بیان کرد و گفت: دانشجویان پسر و دختر از نبود تاکسی تلفنی در این مسیر گلایه دارند و از مسئولین مربوطه می خواهم هرچه سریع تر مشکل تردد دانشجویان را حل کنند.

 وی به مناسبت روز جهانی معلولین و تبریک این روز به این قشر از جامعه، اصول مواجهه صحیح با مسئله معلولیت و معلولان را متذکر شد و عنوان کرد: نگاه درست و منطقی به مسئله معلولیت، احترام به معلولین به جای ترحم به آنان، فرهنگ یاری به معلولان، آموزش و رشد استعداد های خلاق جامعه معلولی، اشتغال معلولان، مشارکت اجتماعی، اوقات فراغت و تکریم ویژه آنان را مهم ترین اصول مواجهه با این قشر عزیز دانست.

امام جمعه میناب  به پیامد های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی و هم پیمانان اروپایی آن پرداخت و اظهار داشت: مهم ترین پیامد این جنگ را برای رژیم کودک کش اسرائیل، خسارات مستقیم هزینه های جنگ و خسارت های غیر مستقیم شرکت ها و زیر ساخت های آن، بیکاری و اقتصاد نیمه تعطیل آن، مهاجرت های اجباری از شهرک های صهیونیستی به مناطق دیگر و مهاجرت از فلسطین اشغالی به کشورهای دیگر بیان کرد.

ابراهیمی افزود: شکاف گسترده بین صاحبان قدرت و مردم کشور های اروپایی، اختلاف نظر بین کشور های اروپایی و همچنین تاثیر گذاری آن در حمایت اروپا از اوکراین مهم ترین پیامد جنگ غزه برای اروپا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول