اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش داروهای بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه سلامت در گیلان

به گفته مدیرکل بیمه سلامت گیلان، ۳۲ کُد ژِنِریک از دارو‌های این بیماران مانند داپا گلی فلوزین و ترکیب آن با متفورمین، اِمپاگلی فلوزین و ترکیب آن با متفورمین و لینگا گلیپ تین و ترکیب آن با متفورمین تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار گرفتند.

افزایش داروهای بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه سلامت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دکتر محمود عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت گیلان در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با افزایش داروهای تحت پوشش برای حمایت و کاهش دغدغه‌های بیماران دیابتی در حوزه درمان و پرداخت هزینه دارو‌ها، اظهار کرد: ۳۲ کُد ژِنِریک از دارو‌های این بیماران مانند داپا گلی فلوزین و ترکیب آن با متفورمین، اِمپاگلی فلوزین و ترکیب آن با متفورمین و لینگا گلیپ تین و ترکیب آن با متفورمین تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار گرفتند.

وی با اذعان به اینکه تا پیش از این، این ترکیبات دارویی در داروخانه‌ها به قیمت آزاد به بیماران دیابتی فروخته می‌شد، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه دارو ، (۲.۵ برابر سهم بیمار) را بیمه سلامت گیلان و بقیه را خود بیمار پرداخت می‌کند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت گیلان، بیماران برای برخورداری از این مزایا، به اداره‌های بیمه سلامت شهرستان خود و یا میز‌های خدمت این اداره کل مراجعه کنند تا اسامی آن‌ها در سامانه الکترونیک بیمه سلامت نشان‌دار شود.

عاطف راد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار بیمار دیابتی در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند، بیان کرد: افزایش میزان پوشش و تعهد بیمه سلامت برای خرید انواع انسولین، نوار، سوزن و دستگاه‌های گلکومتر و همچنین درمان عوارض دیابت مانند درگیری چشم از دیگر تلاش‌های بیمه سلامت برای کاهش دغدغه‌های بیماران دیابتی است.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول