اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رشد اقتصادی در نیمه اول امسال 7.5 درصد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از رشد 7.5 درصدی اقتصاد ایران در 6 ماه اول سال جاری خبر داد.

رشد اقتصادی در نیمه اول امسال 7.5 درصد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همان گونه که در قانون برنامه ششم و در سند چشم‌انداز 1404 آمده است، رشد اقتصادی سالانه کشور باید 8 درصد باشد تا بتوان به اقتصاد اول منطقه دست پیدا کرد.

در این مورد داود منظور امروز اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی کشور در 3 ماه تابستان امسال از رشدی معادل 7.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: نرخ رشد اقتصادی در 6 ماهه اول امسال 7.5 درصد بوده است. کلان‌داده‌های اقتصادی نماینگر تحقق رشد تولید و حرکت به سمت مهار تورم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رشد اقتصادی از محل افزایش پس‌انداز ملی و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که لازمه تقویت پس انداز و سرمایه‌گذاری مهار تورم، سیاست ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی است که سیاست دولت در زمینه کنترل نقدینگی و رشد پایه پولی در بانک مرکزی در جهت جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها و خلق پول بی‌ضابطه بانک‌های خصوصی است که مهار تورم را به دنبال دارد و سیاست مالی دولت هم در زمینه کاهش اتکا به درآمد نفتی و افزایش سهم درآمد مالیاتی از هزینه جاری دولت است که این دو سیاست پولی و مالی به موازات یکدیگر در نهایت به رشد تولید و مهار تورم کمک می‌کند، البته ثبات در بازار ارز هم در مهار تورم بی‌تأثیر نبوده و باعث می‌شود که مهار تورم به هدف برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول