اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پول مجازی از نظر فقهی جایز و مورد مطلوب نیست

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در صورتی که منابع مالی در کشور به سوی پول حقیقی مدیریت و سوق داده شود، امکان مقابله با جنگ ارزی و تحریم و تورم به شکل مطلوب‌تری مدیریت می‌شود.

پول مجازی از نظر فقهی جایز و مورد مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که تفکر حاکم بر مساله ارز در سطح مجامع علمی و اقتصادی می‌تواند با مدل‌های بومی و منطبق با علم، اصلاح شود گفت: نباید پول را از جایگاه حقیقی آن به سمت سیاست‌های اعتباری سوق داد، پول اعتباری در اختیار قدرت است و دردهای مزمن جامعه را دوا نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از توجه صرف برخی از اقتصاددان به مفاهیم غربی اقتصاد، گفت: اسلام در مسأله اقتصاد حرف برای گفتن دارد که در حل مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی راه گشاست.

آیت الله اراکی با بیان اینکه پول مجازی از نظر فقهی، جایز و مورد مطلوب نیست، تاکید کرد: پول مجازی بستری را فراهم می‌کند که دولت‌های بزرگ بدون اینکه هزینه واقعی کنند، ثروت و دارایی دیگران را تصاحب می‌کنند که به نوبه خود سبب بر هم خوردن توازن بازار و سفته بازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری نظامی برخاسته از ارزش‌های دینی و الهی آرزوی دیرینه صالحین در طول تاریخ بوده که در دوره کنونی محقق شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خمس و زکات از عناصر اصلی و محوری در نظام مالی اسلامی است که همواره باید مورد توجه بوده و نقش برجسته‌ای در نظام اقتصادی ایفا کند.

وی یادآور شد: اگر نظام مالیاتی کشور بر اساس زکات و خمس تدوین شود علاوه بر استقبال مردم در پرداخت مالیات، سبب تزکیه و پاکی در اموال مردم و هزینه‌های دولت می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی در حال پیشرفت است و حرف نخست را در منطقه میزند.

وی ادامه داد: تئوری و مفاهیم انقلاب در سطح جهان الهام بخش و تحول آفرین است و هم اینک بسیاری از حرکت‌های عدالت‌خواه و مقابله با استکبار جهانی، با الگوگیری از انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در صورتی که منابع مالی در کشور به سوی پول حقیقی مدیریت و سوق داده شود، امکان مقابله با جنگ ارزی و تحریم و تورم به شکل مطلوب‌تری مدیریت می‌شود.

پایان پیام/ ۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول