اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تداوم وقفه در جنگ غزه

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی ضمن مهم خواندن آتش‌بس موقت در نوار غزه، تداوم این وقفه برای آزادی تمام اسرای صهیونیست را ضروری دانست.

درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تداوم وقفه در جنگ غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز (پنجشنبه) با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم موقت صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

بلینکن در گفتگو با هرتزوگ گفت که فرآیند آتش‌بس موقت بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در حال نتیجه‌دادن است و آمریکا به ادامه پیدا کردن آن امیدوار است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: « در هفته گذشته شاهد تحولات بسیار مثبتی با بازگشت گروگان‌ها به خانه و پیوستن مجدد به خانواده‌های خود بوده‌ایم و این باید امروز ادامه یابد».

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «همچنین [آتش‌بس] باعث افزایش قابل توجهی در عرضه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان بی‌گناه غزه شده است که به شدت به آن نیاز دارند. بنابراین، این روند نتیجه می‌دهد، مهم است و امیدواریم ادامه یابد».

طبق این گزارش، بلینکن همچنین اظهار داشت که انتظار دارد که درباره اقدامات بعدی در نوار غزه، با کابینه رژیم صهیونیستی رایزنی داشته باشد.

به نوشته اسپوتنیک، رئیس رژیم صهیونیستی نیز از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و تیم او برای کمک به حصول توافق مبادله اسرا در نوار غزه تشکر کرد.

پیش از این نیز وبگاه آکسیوس گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی روز یکشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به عملیات احتمالی در جنوب غزه ابراز نگرانی کرده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول