اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اولین تجربه بازدید مردمی از یک پروژه مسکن دولتی و حاکمیتی در کشور

یکی از نمایندگان مردمی که با جمعی از صاحبان منازل ساخته نشده ولی امیدوار به خانه‌دار شدن از طرح 712 مسکن ملی شهرک امام(ره) بازدید کردند، گفت: «این بازدید باعث دلگرمی‌مان برای صاحب‌خانه بودن شده و از طرفی هر کس خواسته خانه‌اش رو ارزان و مفت پیش‌فروش کند را منصرف کرده و دلگرم شده که یک روز زیر سقف خانه خودش می‌ره»

اولین تجربه بازدید مردمی از یک پروژه مسکن دولتی و حاکمیتی در کشور

خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد ویسمرادی؛ پروژه 712 واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهرک امام خمینی(ره) در سه فاز توسط شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجراست که به گفته رئیس این ستاد در کرمانشاه پیشرفت میانگین 40 درصدی داشته است.

برای اولین بار در تاریخ مسکن استان و کشور، بازدید مردمی و حضوری متقاضیان پروژه مسکن ملی از روند پیشرفت پروژه ۷۱۲ واحدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) واقع در شهرک امام خمینی کرمانشاه به همت کارگروه مسکن مجمع مطالبه گران شهرستان کرمانشاه و همراهی ستاد اجرایی استان کرمانشاه و اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه انجام شد.

* بازدید مردمی از پروژه‌های طرح مسکن ملی با دستور مستقیم رئیس جمهور در شورای عالی مسکن و نظر مساعد استاندار صورت گرفت.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ضمن بیان این که اجرای بازدید مردمی صاحبان منازل در حال ساخت، از پروژه‌های مسکن ملی در کرمانشاه اولین تجربه در کشور هست، اظهار کرد: در خصوص بازدید صاحبان منازل در حال ساخت حسب دستور مستقیم رئیس‌جمهور و همراهی استاندار و با پیشنهاد طرح از سوی کارگروه مردمی مسکن مجمع مطالبه‌گران شهرستان کرمانشاه صورت گرفت تا مردم از نزدیک مسائل، مشکلات، پیشرفت‌ها و زحمات را شاهد باشند.


وی در خصوص حُسن این بازدید افزود: وقتی مردم پروژه‌های مسکن را از نزدیک ببینند یک اعتماد مضاعفی به دولت در عرصه خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد.

*ایده بازدید مردمی از پروژه‌های در حال ساخت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ایده خوب و کمک‌دهنده است.

میثم کلهر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کرمانشاه بازدید مردمی از فازهای در حال ساخت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را یک ایده‌ی نو و مهم دانست و گفت: ایده بازدید مردم از پروژه‌های در حال ساخت ابتدا توسط مجمع مطالبه گران شهرستان کرمانشاه پیشنهاد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان بعد از بررسی ایده استقبال کرد و سعی شد در محل اجرای پروژه شرایطی ایجاد شود تا مردم به‌طور ایمن و آرامش‌بخش از  پروژه بازدید کنند و از نزدیک شاهد کیفیت و پیشرفت پروژه باشند.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمانشاه این‌گونه بازدیدها را دلگرم کننده و اطمینان‌دهنده مردم برای خانه‌دار شدن و ایجاد قدرت تصمیم‌گیری برای هزینه‌کردن منازلشان در آینده دانست و گفت: ما به مجمع مردمی مطالبه گران شهرستان کرمانشاه پیشنهاد دادیم که حاضریم این بازدیدها را به‌صورت دوره‌ای ماهانه یا دوماه یکبار برگزار کنیم.

کلهر خاطرنشان کرد: امید این هست که در دو فاز 1 و 3 این پروژه تحویل آن به مردم در تاریخ 31 شهریور 1403 صورت بگیرد و فاز2 این پروژه انتهای سال 1403 تحویل مردم عزیز خواهد شد.

وحید شکری مهندس ناظر پروژه 712 واحدی طرح اقدام ملی مسکن ضمن ابراز خوشحالی از برقراری فرصت پاسخگویی به مردم و بازدید مردمی و رفع ابهامات و نگرانی‌های متقاضیان، اذعان داشت: بنا داریم حسب دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان بازدیدهای مردمی پس‌ازاین نیز به‌صورت ماهانه تداوم پیدا کند.


* بازدیدهای مردمی صورت‌گرفته باعث شد که خانه‌هایمان را پیش‌فروش نکنیم.

یکی از  نمایندگان مردمی کارگروه مسکن مجمع مطالبه گران شهرستان کرمانشاه بعد از مشاهده عینی از پروژه‌های ساخت مسکن گفت: حداقل فایده‌ای این بازدید مردمی برای ما و صاحبان منازل ساخته نشده این پروژه 712 واحدی این بود که در نفروختن سهم خود و پیش‌فروش منزل خود خودداری نموده و دیگر از پیش‌فروش ارزان‌قیمت منازل خود منصرف شدیم و حتی کسانی هم که مصمم به این کار شدند بعد از بازدید ما گروه مردمی از این پروژه به امید صاحب‌خانه شدن صبوری به خرج دادند تا پروژه تکمیل شود.

وی در پایان خواسته از مسؤولین ساخت این پروژه داشت و ابراز داشت: ما صاحبان آینده خانه‌های این پروژه مسکن ملی شهرک امام(ره) اکثراً مستأجر بوده و قرارداد اجاره‌مان تا اول تیر یا اول مرداد بوده، درصورتی‌که در خوش‌بینانه‌ترین حالت تاریخ تحویل 31 شهریور 1402 باشد با صاحب‌خانه‌های فعلی‌مان به مشکل برمی‌خوریم بر سر آن‌یک ماه به چالش خواهیم شد ولی اگر تاریخ تحویل یک ماه حداقل زودتر باشد دیگر خبری از این مشکلات گفته‌شده نیست.

گفتنی است کارگروه مسکن مجمع مطالبه گران بااحساس نیاز و درخواست مردمی متقاضیان مسکن استان راه‌اندازی شده و در قالب گروه در بستر فضای مجازی به نام «مطالبه گران مسکن کرمانشاه» در حال فعالیت است.

 


پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول