اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: از پایگاه نظامی آمریکا تصویربرداری کردیم

دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه مدعی شد که ماهواره نظامی این کشور از تأسیسات نظامی آمریکا در سن‌دیِگو تصویربرداری کرده است.

کره شمالی: از پایگاه نظامی آمریکا تصویربرداری کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه مدعی شد که ماهواره نظامی این کشور از تأسیسات نظامی آمریکا در سن‌دیِگو تصویربرداری کرده است.

طبق این بیانیه، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی این تصاویر به همراه عکس‌هایی از ژاپن و کانال سوئز را هنگام دریافت گزارش، مشاهده کرده است.

پیش از این نیز دولت پیونگ‌یانگ گفته بود که ماهواره شناسایی ارتش این کشور عکس‌هایی از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر اتمی آمریکا گرفته است.

شامگاه سه‌شنبه هفته قبل بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی پرتاب برنامه‌ریزی شده ماهواره نظامی جاسوسی خود را یک روز زودتر از زمان اعلام شده انجام داده است.

نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

پیشتر نیز «ری پیونگ چول» نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کره شمالی، پرتاب ماهواره نظامی شناسایی را اقدامی ضروری برای تقویت بازدارندگی و آمادگی جنگی با هدف نظارت بر آمریکا توصیف کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول