اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای هشدار واشنگتن به تل‌آویو درباره درگیری در مرزهای شمالی

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت که واشنگتن از تل‌آویو خواسته که از درگیری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی اجتناب کند.

ادعای هشدار واشنگتن به تل‌آویو درباره درگیری در مرزهای شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد: «مقامات امنیت ملی آمریکا نگرانند که یک اشتباه محاسباتی بین واشنگتن و تهران منجر به درگیری منطقه‌ای شود».

این روزنامه شامگاه چهارشنبه به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت: «دولت بایدن از اسرائیل می‌خواهد که از درگیری در مرزهای شمالی خود اجتناب کند».

در این گزارش آمده است: «از زمان حمله حماس، مقامات اطلاعاتی آمریکا، بایدن را در مورد خطرات درگیری گسترده‌تر با ایران آگاه کرده‌اند».

از سوی دیگر، وبگاه آکسیوس گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی روز یکشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به عملیات احتمالی در جنوب غزه ابراز نگرانی کرده است. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به توان و سلاح مقاومت، گفته بود: «تا زمانی که سلاح مقاومت می‌تواند اسرائیل را به دقت هدف قرار دهد، به این معناست که این سلاح لبنان را از تجاوزات مصون می‌دارد».

او با اشاره به حملات حزب‌الله لبنان به مواضع صهیونیست‌ها در ۵۰ روز گذشته، گفت که دستاوردهای مقاومت در مرز لبنان حائز اهمیت بالایی است و اکنون نیز مسئولیت مقاومت در برابر فلسطین با حدود ۲۰ هزار شهید غزه و ویرانی گسترده‌ای که به وجود آمده، افزایش یافته است.

فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) هشدار داد که هر گونه تشدید تنش در جنوب لبنان ممکن است پیامدهای ویرانگری داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول