اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توصیه آلمان به متحدان برای برقراری سپر زمستانی بر فراز اوکراین

وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه خواستار ایجاد سپر دفاع هوایی قدرتمند توسط حامیان اوکراین برای دفع حملات گسترده هوایی روسیه شد.

توصیه آلمان به متحدان برای برقراری سپر زمستانی بر فراز اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان روز چهارشنبه از حامیان اوکراین خواست تا یک «سپر زمستانی» بر فراز این کشور برابر حملات روسیه ایجاد کنند.

به نوشته وبگاه «نیشن» «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در «بروکسل» گفت: «روسیه دوباره زیرساخت‌های اوکرایبن را هدف قرار داده است».

وی خواستار کمک حامیان اوکراین به این کشور برای ایحاد سپر دفاع هوایی قدرتمند در دفع حملات گسترده هوایی روسیه شد.

روسیه روز شنبه بزرگترین حمله پهپادی خود را به شهر «کی‌یف» انجام داد. در حمله اخیر ۷۵ پهپاد مشارکت داشتند.

یک افسر ارشد ارتش اوکراین  نیز روز سه شنبه گفت، موج سوم حمله روسیه به «آودیوکا»، شروع شده است. » این افسر ارشد ارتش اوکراین اظهار داشت:«نبردهای شدید در اطراف آودیوکا ادامه دارد و شرایط بد آب و هوا بر مشکلات نیروهای اوکراینی افزوده است. حتی یک روز نشده که اقدامی از سوی روس‌ها صورت نگیرد، اکنون شدت حملات آن‌ها افزایش یافته است.»

این مقام نظامی اوکراین گفت:«تهدید از همه طرف می‌آید. نیروهای روس از یک تاکتیک استفاده می‌کنند که ابتدا یک  و سپس نقطه دیگر را می‌زنند و در عین حال قدرت حمله را در نقطه اول حفظ می‌کنند.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  روز چهارشنبه گفت روسیه انبار موشکی زیادی را پیش از زمستان جمع آوری کرده است.

او گفت که روسیه تلاش‌های جدیدی برای ضربه زدن به شبکه برق و زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام داده و تلاش می‌کند اوکراین را در زمستان در تاریکی بگذارد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از همه کشورها درخواست کرده برای تقویت دفاع اوکراین جنگنده به این کشور بفرستند. اوکراین آرزوی دستیابی به دستکم ۴۰ هواپیمای جنگی میراژ-۲۰۰۰ را دارد.

این در حالی است که رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده روسیه به منظور تقویت پدافند هوایی خود، سامانه‌های راهبردی پدافند هوایی را از منطقه راهبردی «کالینینگراد» به مناطق عملیاتی اوکراین منتقل کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول