اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کام تشنه گاوخونی تر می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب از سد رودشتین در شرق اصفهان برای تأمین حقابه زیست محیطی به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی رهاسازی شد.

کام تشنه گاوخونی تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به رهاسازی سازی آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی خبر داد و اظهار داشت: بامداد امروز هشتم آذرماه ذخیره موجود در سد انحرافی رودشتین و جریان موجود رودخانه در فاصله ۱۳۰ کیلومتری تالاب بین‌المللی گاوخونی با دبی حدود ۲۵ متر مکعب بر ثانیه به سمت تالاب جاری شد.

وی با تأکید بر ذخیره آب این سد و دبی ورودی موجود حاصل از زهاب کشاورزی افزود: با توجه به رطوبت بستر رودخانه در این مسیر انتظار می‌رود با دبی ثابت حدود ۲۰ متر مکعب بر ثانیه در این بازه از رودخانه، قسمتی از سهم حقابه زیست‌محیطی تالاب بین المللی گاوخونی تأمین شود.

ساسانی ادامه داد:  پیش‌بینی می‌شود آبی که امروز رهاسازی شد تا روز جمعه دهم آذر ماه به خود تالاب برسد و نظارت و پایش مناسب این مسیر برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب به صورت شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته با هدایت سیلاب در روزهای پایانی بهمن ماه به سمت تالاب گاوخونی حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب موجود در رودخانه زاینده‌رود به سمت تالاب گاوخونی جریان یافت.

عملیات پایش و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در مسیر رودخانه زاینده‌رود

عملیات گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست و آب منطقه‌ای شهرستان اصفهان از شب گذشته ۷ آذرماه آغاز شد.

 این اقدام به منظور پایش و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در مسیر رودخانه زاینده‌رود از سد رودشتین تا تالاب بین المللی گاوخونی انجام می‌شود.

 مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تا رسیدن آب زاینده‌رود به تالاب بین المللی گاوخونی، به گشت و پایش در مسیر انتهایی زاینده‌رود به این تالاب، ادامه خواهند داد.

تالاب بین المللی گاوخونی یکی از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های ایران است و در منطقه‌ای به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه‌های شنی واقع است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول