اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر خارجه: سفر رئیس جمهور به ترکیه به دلیل نشست شورای امنیت به تعویق افتاد

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: سفر این هفته رئیس جمهور به آنکارا به دلیل نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش بس به تعویق افتاد.

وزیر خارجه: سفر رئیس جمهور به ترکیه به دلیل نشست شورای امنیت به تعویق افتاد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: سفر این هفته رئیس جمهور به آنکارا به خاطر نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش بس به تعویق افتاد.

وی افزود: وزرای خارجه عضو و برخی کشورهای خاص مثل ایران به نشست شورای امنیت دعوت شدند. رئیس جمهور و اردوغان در تماس تلفنی توافق کردند که سفر به ترکیه چند روز دیگر برگزار شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا در صدور ویزا برای من و سایر هیئت ایرانی تاخیر داشت و همین امر باعث شد نتوانیم در نشستی که امروز در سازمان ملل برگزار می‌شود شرکت کنیم. 

وی افزود: آمریکایی‌ها یک بامداد امروز به من و همکارانم ویزا دادند که با توجه به برگزاری نشست در ساعت 09:30 در نیویورک، عملا امکان حضور من در این نشست فراهم نشد.

امیرعبداللهیان در ادامه درباره علل برگزاری نشست امروز سازمان ملل هم گفت: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس در غزه ادامه دارد و حماس باید درباره ابتکارات تصمیم بگیرد. در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی است که از طریق آن با آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در مقابل اسرای رژیم اسرائیل به آتش‌بسی پایدار برسند.

وی همچنین از رایزنی و تماس مستمر با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان واسطه تبادل اسرا خبر داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول