اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تأمین بیش از ۲۲ هزار تن کود اوره برای کشاورزان ایلامی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲۲ هزار و ۹۰ تن کود اوره در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

تأمین بیش از ۲۲ هزار تن کود اوره برای کشاورزان ایلامی

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان ایلام از ۳ مبداء پتروشیمی پردیس، پتروشیمی رازی و مسجد سلیمان تامین می شود.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲۲ هزار و ۹٠ تن و ۷۲۴ کیلوگرم کود اوره از این ۳ مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی ادامه داد: تا ۵ آذر ماه بیش از ۲۹ هزار و ۸۳۲ تن کود شیمیایی در سطح شهرستان‌های استان توزیع شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: از این میزان کود، بیش از ۲ هزار و ۵۲۶ تن در شهرستان آبدانان، ۸۲۵ تن در شهرستان ایوان، ۳ هزار و ۵۲۵ تن در شهرستان چرداول، ۲ هزار و ۳۴۳ تن در شهرستان دره شهر و ۱۴ هزار و ۲۲۳ تن در شهرستان دهلران  توزیع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۱ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران داده شده است.

وی گفت: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، انواع کود شیمیایی از طریق ۶۶ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان ایلام توزیع می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول