اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

انعقاد 11 هزار قرارداد بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم از استقبال اساتید و دانشگاه‌‌ها از ارتباط صنعت و دانشگاه‌ خبر داد و گفت: در حال حاضر 11 هزار قرارداد فعال بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی داریم که حدود 6 هزار میلیارد تومان قیمت این قراردادها است.

انعقاد 11 هزار قرارداد بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست صمیمی با صاحبان صنایع با موضوع معرفی بورس‌های دانشجویی گفت: در سال‌های اخیر همکاری و تعامل بین مراکز علمی و دانشگاهی با صنایع و دستگاه اجرایی یک موضوع اساسی و ضروری بوده و از این رو دانشگاه‌ها و مراکز علمی سعی کرده‌اند طی سال‌های اخیر الگوها و روش‌های مختلفی تدوین و به اجرا بگذارند تا بتوانند هم‌افزایی بهتری در بهبود وضعیت کشور به اجرا بگذارند. 

وی گفت: خوشبختانه خیلی از این روش‌ها جواب داده و در حال حاضر روش‌هایی مانند فرصت‌ مطالعاتی، مأموریت‌گرایی، مهارت افزایی و هدایت شغلی دانشجویان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم اثربخشی دانشگاه‌ها را افزایش دهیم و مشکلاتی که در عدم وجود ارتباط با دانشگاه و صنعت بوده برطرف و مؤثر شود. 

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: نتایج خوبی حاصل شده و در حال حاضر ۱۱ هزار قرارداد فعال بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی داریم که حدود ۶ هزار میلیارد تومان قیمت این قراردادها است و حدود ۵ هزار نفر از اساتید و دانشگاه‌های ما مجری چنین قراردادهایی هستند. این موضوع نشان می‌دهد که اساتید و جمع دانشگاه‌های ما وارد این حوزه شده‌اند و فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند. 

سیف در پایان گفت: امیدواریم دانشگاه‌ها بیش از گذشته به این موضوع اهمیت بدهند و برای بهبود وضعیت کشور و بهبود شرایط استان‌ها و مناطق مختلف کشور فعالیت کنند و پژوهش‌هایشان را هدفمند و در راستای نیازهای کشور برنامه‌ریزی کنند.

 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول