اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهاد تبیین در قرآن نیز مورد تاکید است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه موضوع جهاد تبیین یکی از مهم ترین مسائل در جامعه اسلامی است، گفت: به گونه ای که در قرآن نیز به این موضوع تاکید شده است.

جهاد تبیین در قرآن نیز مورد تاکید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، آیت الله لطف‌الله دژکام  در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی هوایی کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)  بیان کرد:  گاهی می بینیم تحلیل های سیاسی به نتیجه نمی رسد و آنچه در صحنه واقع می شود با آنچه که تحلیل می شود متفاوت است و وقتی بررسی میکنیم متوجه می شویم که در معادله ما مسئله قیامت به عنوان عاملی که ضریب به قضایا می دهد در نظر گرفته نمی شود و ما اگر حساب قیامت را در نظر نگیریم و فقط دنیا باشد مطمئن باشید تحلیل آنها روی حساب و کتاب دنیوی درست است اما اگر این عامل قیامت را در معادله آوردیم مسئله تغییر می کند.

وی اضافه کرد: شما دیده اید که در مراسم صبحگاه مشترک وقتی زمان می گذرد و بیش از یک ساعت می شود چقدر سخت است؟حال در روز قیامت مردم سختشان می شود.امت حضرت نوح سراغ حضرت نوح می آیند که کاری کند اما حضرت نوح از عهده بر نمی آید، سایر پیامبران هم از عهده بر نمی آیند و این به خاطر این است که پیامبر گرامی اسلام فرمود تمام پیامبران دعای مستجاب داشتند اما در دنیا نفرین کردند و تمام شد ولی پیامبر ما نفرین نکرد و این حق را نگه داشته برای روزی که سخت تر از دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در مورد روز قیامت در قرآن کریم مکرر توضیح داده شده است.علامه طباطبایی فرموده 1200 آیه قرآن در رابطه با قیامت است که یک پنجم قرآن می شود که مردم روز قیامتی هست و بعد علامه طباطبایی می فرماید یکی از عوامل تاثیر گذار در محاسبات خود در زندگی را بحث قیامت قرار دهید که اگر قیامت را در نظر نگیریم محاسبات ما غلط از آب در می آید.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: جهاد تبیین واجب است، تبیین در قرآن است و آیا می خواهیم قرآنی بیاندیشیم یا خیر؟ در غزه بیش از 5 هزار بچه را کشته اند و این کار فرعونیت رژیم صهیونیستی است.این همه زن را کشته اند و آنکه می گوید صلح کنیم و کوتاه بیاییم جواب این را روز قیامت می تواند دهد؟فکر قیامت نیست که بیخیال است وگرنه اگر قیامت باشد حساب جور دیگری است، معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده قرآن دستورات کاربردی دارد یعنی همین و ما باید در چهارچوب تعلیم قرآن تحلیل کنیم.

پایان پیام/پ/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول