اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آزادسازی ۲۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 290نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندا‌ن‌های استان آزاد شده‌اند.

آزادسازی ۲۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 290 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان شامل 281 زندانی مرد و 9 زندانی زن آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مجموع مبلغ بدهی آنان 150  میلیارد تومان بود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: در فرآیند آزادی این تعداد زندانی محکوم جرایم غیرعمد، مجموع مبلغ پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، گذشت شکات در این پرونده‌ها، تسهیلات بانک‌های عامل و همچنین آورده مددجویان 113 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع ستاد مردمی دیه کشور و استان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست، بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری به مبلغ 37 میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 290 نفر فراهم شد.

حسینی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، اظهار داشت: از این تعداد مددجو 205 نفر مربوط به محکومین مالی، 65نفر مربوط به پرداخت مهریه، 15 نفر مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۵ نفر نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بوده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در طول سال و در قالب جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کردستان وجود دارد و کل مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول