اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دستبند پلیس بر دستان زوج کلاهبرداری اسکیمری

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: یک زوج کرجی که با همدستی ۳ نفر دیگر در شهرهای شمالی کشور با قرار دادن دستگاه اسکیمر در سوپر مارکت خود واقع در باغستان کرج اقدام به کپی برداری از کارت بانکی ۲۵۰۰ نفر از شهروندان کرده بودند، توسط پلیس فتای استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

دستبند پلیس بر دستان زوج کلاهبرداری اسکیمری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام موضوعی مبنی بر اینکه علی رغم در اختیار داشتن کارت بانکی از حساب بانکی آنها پول برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از احراز صورت گرفتن کلاهبرداری اسکیمری، ماموران با بررسی‌های فنی و پلیسی متوجه شدند که همه مالباختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک سوپر مارکت در منطقه باغستان کرج خرید کرده و کارت بانکی آنها در آنجا کپی برداری شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه ماموران با شناسایی واحد صنفی مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی به آنجا اعزام و کلاهبرداران اسکیمری که یک زوج بودند را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف یک دستگاه اسکیمر از مخفیگاه متهمان، گفت: برابر تحقیقات صورت گرفته متهمان تاکنون موفق به کپی برداری از کارت بانکی ۲۵۰۰ نفر از شهروندان شده اند.

هداوند با اشاره به دستگیری 3 نفر دیگر از متهمان این پرونده به عنوان عاملان برداشت وجوه کلاهبرداری شده در یکی از شهرهای شمال کشور، گفت: تاکنون ۳۶۰ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی و ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید با کارت بانکی حتماً رمز آن را خودتان وارد کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول