اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

توقیف و انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ بر اساس موازین قانونی صورت گیرد

دادستان بجنورد گفت: اصلاح برخی فرایندها در زمان توقیف و انتقال وسائط نقلیه به پارکینک ضروری است و هرگونه اعمال قانون باید بر اساس موازین قانونی صورت گیرد.

توقیف و انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ بر اساس موازین قانونی صورت گیرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت بسیاری از اموال بلاصاحب یا مجهول‌ المالک شامل وسایط نقلیه به ویژه موتورسیکلت ها موضوع دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان‌شمالی، سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد اظهارکرد: ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های وسائط نقلیه و همچنین انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرکات را از مهمترین مباحث مطروحه در راستای صیانت از حقوق است.

وی با اشاره به وضعیت نامتعارف و نگران کننده پارکینگ‌ها و شرایط نامناسب نگهداری وسائط نقلیه موجود در آن، گفت:خوشبختانه در نتیجه اقدامات انجام شده، بسیاری از این موارد که به اعتبار بلاصاحب بودن یا مجهول المالک بودن در صلاحیت دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی قرار داشت، تعیین تکلیف شد.

 

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین بر ضرورت اصلاح برخی فرایندها و رویه‌ها در زمان توقیف و انتقال وسائط نقلیه افزود: قانون فصل الخطاب همگان است و هرگونه توقیف و انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ ها باید صرفا بر اساس موازین قانونی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در موارد مقتضی مبنی بر انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ، باید از نگهداری طولانی مدت این اموال اجتناب و هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا از تضییع حقوق عامه و ایراد خسارت‌های فراوان به صاحبان اموال پیشگیری شود.

این مقام قضایی با انتقاد از عدم وجود اداره و دفاتر مستقل سازمان اموال تملیکی در خراسان‌شمالی گفت: با وجود استقرار دفتر مرکزی و اصلی در مشهد و وجود فقط یک نمایندگی به نام این سازمان در خراسان‌شمالی عملا امکان مدیریت و نظارت بهتر و بیشتر در این خصوص وجود ندارد.

ایلالی اظهار داشت: بیشتر اموال نگهداری شده در نمایندگی سازمان اموال تملیکی و گمرک در استان متعلق به ادارات کل تعزیرات حکومتی است و انتظار می‌رود هر چه سریعتر وضعیت این اموال ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از شهرداری نیز خواست وضعیت اموالی را که از طریق  واحد اجرائیات توقیف و در انبارها نگهداری می شود هر چه سریعتر تعیین تکلیف نماید.

پایان پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول