اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مطالبه ۱۰ ساله مردم روستای اسپند سندرک +فیلم

اهالی روستای اسپند بخش سندرک در شرق هرمزگان بیش از ۱۰ سال است که پیگیر احداث دایکت حفاظتی در حواشی روستا، لایروبی بستر رودخانه جهت جلوگیری از طغیان آب و فرسایش خاک و تسطیح یک زمین برای ساخت و ساز مسکن برای جوانان شان هستند.

مطالبه ۱۰ ساله مردم روستای اسپند سندرک +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پیگیری های اهالی روستا و دهیار روستای اسپند بخش سندرک برای تسطیح زمین برای ساخت و ساز مسکن و جلوگیری از تخریب اراضی مسکونی، باغات و حتی قبور اموات به بیش از ۱۰ سال رسیده و اهالی تاکنون با دهها نامه نگاری و ارسال درخواست به مسئولان اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

خلیل کریمی دهیار روستای اسپند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:  اسناد و نامه های ارسالی تمام ارگانهای دخیل از سال 1391 موجود است. دوندگی های فزاینده ای صورت گرفته اما هنوز اتفاق موثری رخ نداده است. 

 

 

دهیار روستای اسپند افزود:  روستای ما در میان طغیان دو رودخانه فصلی و در یک ارتفاع ناهمتراز قرار گرفته و سالانه حجم وسیعی از خاک اطراف روستا دچار فرسایش می‌شود و آسیب جدی روستا، اراضی و باغات و حتی قبور اموات را تهدید می‌کند.
 
وی از نهادهای انقلابی مانند قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بنیاد مسکن و دیگر دستگاهها از جمله ستاد اجرائی فرمان امام خواست به داد اهالی این روستا برسند.

این دهیار اضافه کرد: مهاجرت جوانان روستا بعلت راه مواصلاتی نامناسب که در فصل زمستان بشدت لغزنده می‌شود و نداشتن حتی یک متر زمین برای سکونت، نبود زمین ورزشی فوتبال و اینترنت پر سرعت در حال افزایش است و دیری نخواهد پایید که روستا خالی از سکنه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول