اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«قالی فاخر» در نصف جهان پهن می‌شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان گفت: جشنواره «قالی فاخر» جهت شناسایی و معرفی آثار فاخر و برگزیده در اصفهان برگزار می‌شود.

«قالی فاخر» در نصف جهان پهن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سعید عصاچی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان  در نشست خبری دومین جشنواره قالی فاخر ایران اظهار کرد: مرکز ملی فرش در راستای وظایف قانونی خود  اقدام به برگزاری جشنواره «قالی فاخر» جهت شناسایی و معرفی آثار فاخر و برگزیده کرده و میان سازمان سمت اصفهان، اتاق بازرگانی و مرکز ملی فرش توافق نامه‌ای شکل گرفته است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره قالی فاخر ایران به اصفهان داده شد تا هر سال این جشنواره برگزار شود که سال گذشته اولین جشنواره برگزار شد و از کل کشور فرش‌های نفیسی را ارائه دادند و ۵۰ تخته فرش به نمایش گذاشته شد. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان ادامه داد: معرفی تنوع ویژگی‌های فرش دستباف ایران در سطح ملی و بین المللی، ترغیب و تشویق بافندگان طراحان نقاشان تولیدکنندگان فروشندگان و ایجاد انگیزه برای بروز استعدادها و نوآوری و خلاقیت از اهداف این جشنواره است. 

وی افزود: کسانی که فرش فاخر دارند، می‌توانند  از امروز تا آخر آذرماه در سایت جشنواره به آدرس ircfestival.ir ثبت نام کرده تا توسط کارشناسان در اتحادیه هر استان، داوری اولیه شود و فرش‌های قابل عرضه به اصفهان ارسال و بعد از داوری نهایی در نمایشگاه اصفهان از  ۴تا ۹ بهمن ماه در  معرض حضور قرار گیرد. 

عصاچی خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه فرش، اهدا جوایز و اعلام برندگان را خواهیم داشت، فرش ها در  سه گروه فرش عشایری و روستایی، فرش‌های شهرباف و فرش‌های مدرن دسته بندی  می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول