اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

فارس من|نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: تبدیل وضعیت ایثارگران مورد توجه مجلس است

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به « درخواست تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳»، گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران مورد توجه مجلس است.

فارس من|نایب رئیس کمیسیون اقتصادی:  تبدیل وضعیت ایثارگران  مورد توجه مجلس است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان « درخواست تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳» عنوان کردند که باتوجه به کار شایسته مجلس شورای اسلامی در راستای تبدیل وضعیت ایثارگری و با توجه به انجام شدن بخشی از تبدیل نیروها و انجام نشدن بخش دیگر، از شما تقاضامند هستیم به علت عدم تبدیل وضعیت برخی خانواده‌های بزرگ ایثارگران و جاماندگان همچنین برای افراد جدید در استخدامی سال ۱۴۰۲، دستور بفرمایید در سال ۱۴۰۳، بودجه مناسب برای ادامه تبدیل وضعیت خانواده بزرگ ایثارگران صادر بفرمایید که این قانون نصف و نیمه اجرا نشود و باعث دلخوری بخشی از خانواده ایثارگران نگردد.

تبدیل وضعیت ایثارگران یک فرآیند ارضایی، الزامی و اعتنایی برای کشور است

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل، نیر، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا با اشاره به درخواست تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور برای خانواده‌های ایثارگر، شاهد، جانباز، آزادگان و رزمنده حتی به مدت شش ماه که در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور تبدیل وضعیت شده بودند، سازوکاری را در نظر گرفتیم.

وی با بیان به اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران یک فرآیند برای کشور است، ادامه داد: تمام فعالیت‌های انجام شده برای خانواده‌های ایثارگر، شاهد، جانباز، رزمنده و آزادگان که در برنامه پنج ساله ششم کشور انجام شده بود را در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور، تسری داده‌ایم.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت نیروهای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و بخش‌هایی مانند شهرداری به نتایجی رسیدیم، گفت:  دولت برای روند تبدیل وضعیت ایثارگران مکانیسمی را طرح کرده است و ان‌شاءالله راضی کننده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: مشکلاتی در فرآیند موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران است و اگر نیاز باشد هم به عنوان الحاق این موارد در هفته‌های آینده مجلس به توجه ویژه‌ای معطوف خواهد شد تا  افرادی که دنبال امنیت شغلی هستند به مطلوب خود دست پیدا کنند و ما شرمنده آن‌ها نشویم.

وی با اشاره به تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، فرهنگیان و تامین اجتماعی، گفت: مکانیسمی برای این افراد در نظر گرفته شده است، بنده خود یکی از مدعیان این قانون در مجلس شورای اسلامی بودم.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضریب حقوق بازنشستگان در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه کشور به میزانی افزایش پیدا می کند که حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد به طور مثال فرد شاغلی که حقوق ۲۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند، بازنشسته باید ۱۸ میلیون دریافتی حقوق داشته باشد یعنی حقوق بازنشستگان با ۱۰ درصد فاصله از حقوق شاغلین می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: خانواده‌های ایثارگر، شاهد، جانباز، آزادگان و رزمنده پیشکسوتان و پیش قراول جامعه ما هستند، امروز بالندگی جمهوری اسلامی در این حوزه‌ها است. مساله تکریم خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، دغدغه‌ای جدی برای همه ما است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول