اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

39 اسیر فلسطینی امشب آزاد می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که مرحله دوم توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی امشب انجام خواهد شد.

39 اسیر فلسطینی امشب آزاد می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که امشب 39 نفر از غیر نظامیان فلسطینی در ازای 1۳ اسیر صهیونیست، آزاد خواهند شد.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس هم گفت رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به زور، اسرای خود را آزاد کند. حمدان تأکید کرد: اینکه اسرائیل مجبور شد ۱۵۰ زن و کودک را آزاد کند، نتیجه جانفشانیهای القسام بود.

الانصاری همچنین گفت که ۷ نفر از افرادی که آزاد خواهند شد، تبعه خارجی هستند. حماس ساعاتی پیش گفته بود که به دلیل بدعهدی صهیونیستها در وارد کردن کمکهای انساندوستانه به غزه، حاضر به تبادل اسرا نیست.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین گفت که تأخیر در آزادسازی اسرا از سوی طرفین بوده است، ولی با تماسهای قاهره و دوحه با حماس و رژیم صهیونیستی، این مسئله حل شده است.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- هم ساعتی پیش خبر داد که روند آزادسازی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخته است تا رژیم صهیونیستی به مفاد توافق پابیند شود.

القسام همچنین گفت که آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست، منوط به این است که رژیم صهیونیستی اجازه دهد کامیونهای امدادرسانی وارد شمال نوار غزه شوند.

به گفته این گروه، رژیم صهیونیستی به معیارهای آزادی اسرا که قبلا بر سر آن توافق شده بود، پایبند نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول