اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشکنی صهیونیست‌ها، آزادی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخت

گردانهای القسام گفت که آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست، منوط به این است که تل‌آویو اجازه دهد کامیونهای امدادرسانی وارد شمال نوار غزه شوند.

کارشکنی صهیونیست‌ها، آزادی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- خبر داد که روند آزادسازی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخته است تا رژیم صهیونیستی به مفاد توافق پابیند شود.

القسام همچنین گفت که آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست، منوط به این است که رژیم صهیونیستی اجازه دهد کامیونهای امدادرسانی وارد شمال نوار غزه شوند.

به گفته این گروه، رژیم صهیونیستی به معیارهای آزادی اسرا که قبلا بر سر آن توافق شده بود، پایبند نیست.

مرحله دوم تبادل اسرا میان گروه مقاومت حماس و رژیم اسرائیل قرار بود امروز ودر دومین روز آتش‌بس موقت چهار روزه صورت بگیرد و مقرر شده بود که در مجموع ۵۶ نفر از اسرای دو طرف مبادله شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر خبر داد که قاهره لیست ۱۴ اسیر اسرائیلی را از حماس دریافت کرده است. وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرده چهار نفر از اسرایی که قرار است آزاد شوند، تابعیت این کشور را دارند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز پیش از این خبر داده بود که اداره زندان‌های اسرائیل لیست ۴۲ نفر از اسرای فلسطینی را برای آزادی آن‌ها دریافت کرده است.

شامگاه روز گذشته نیز ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل ۱۳ اسیر اسرائیلی، آزاد شدند. هچنین به گفته ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، ۱۰ شهروند تایلندی و یک شهروند فلیپینی که در میان اسرا بودند، شب گذشته آزاد شدند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز گذشته (به وقت محلی) اجرایی شده است.

 بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

در همین حال صدها نفر از ساکنان شهر غزه که به خان یونس و رفح گریخته بودند در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند، هرچند شهر غزه بیشتر به یک ویرانه تبدیل شده است؛ همزمان کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی از روز گذشته در حال ورود به غزه هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول