اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش اسرائیل: مشخص نیست همه گروگانهای ما در غزه زنده هستند یا نه

به دنبال آزاد شدن 13 زندانی اسرائیلی توسط حماس طبق آتش بس، ارتش اسرائیل اعلام کرد که هنوز 215 زندانی دیگر این رژیم در نوار غزه هستند.

ارتش اسرائیل: مشخص نیست همه گروگانهای ما در غزه زنده هستند یا نه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای حماس هنوز حدود 215 گروگان اسرائیلی را دراختیار خود دارند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «دارون اسپایلمن» گفت: حدود 215 گروگان اسرائیلی همچنان نزد حماس هستند اما مشخص نیست همه اینها زنده هستند یا نه.

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- پیش از این گفته بود که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.

روز جمعه این گروه فلسطینی 13 اسرائیلی را در چارچوب توافق آتش بس 4 روزه آزاد کردند که در میان آنها 4 کودک نیز است. در مقابل تل آویو نیز 39 زندانی فلسطینی را طبق این توافق آزاد کرد. علاوه بر 13 اسرائیلی، حماس 11 تبعه خارجی از جمله اتباع تایلندی و فیلیپینی را آزاد و به مقامات صلیب سرخ جهانی تحویل دادند.

طبق گفته منابع صهیونیست، حماس امروز شنبه نیز قرار است 14 زندانی اسرائیلی را آزاد کند. در مقابل تل آویو نیز باید 42 زندانی فلسطینی را از زندانهای خود آزاد کند. 

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شده است.

 بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول