اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

مشارکت علمی و فناورانه در طرح‌های کلان صنعتی با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه شهید بهشتی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه شهید بهشتی در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان تفاهم‌نامه‌های همکاری در خصوص مشارکت علمی و فناورانه در طرح‌های کلان صنعتی امضاء کردند.

مشارکت علمی و فناورانه در طرح‌های کلان صنعتی با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بر اساس تفاهم نامه‌ای که بابک احمدی معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو و سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف آن را در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی امضاء کردند.

ایدرو و وزارت عتف برای ایجاد سازوکار لازم به منظور ارتقای توانمندی‌های کشور در ایجاد زیرساخت‌های فناوری و نوآوری و کمک به تجاری‌سازی دستاورد‌های خلاقانه و دانش محور نخبگان کشور باهم همکاری خواهند کرد.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های طرفین در توسعه و ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، کمک به ارتقای فناوری و نوآوری صنایع هدف ایدرو، همکاری در تأسیس و راه‌اندازی پارک‌ها و پردیس‌های علم و فناوری مشترک، کمک به تجاری‌سازی دستاورد‌های نخبگان و شرکت‌های فناور و دانش بنیان، استفاده از ظر فیت فناورانه و نوآورانه کنشگران شبکه وزارت عتف برای حل مسائل حوزه صنعت از محور‌های عمده این تفاهم‌نامه است.

مشارکت فناورانه در طرح‌های کلان صنعتی از جمله فناوری‌های احیای اقلیم، توسعه تولید خودرو‌های برقی، سیستم‌های ذخیره انرژی، پیشرانه‌های هوایی و گیاهان دارویی، راه‌اندازی مراکز مشترک به منظور رصد فناوری‌های نوظهور و کشف نیاز‌های فناورانه سند توسعه صنعتی کشور، ترغیب بنگاه‌های بزرگ اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه، ارتقای فرهنگ نوآفرینی و فن آفرینی، بهم‌رسانی و رسوخ فناوری در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول