اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المیادین از حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای مکران خبر داد

شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه گزارش داد که یک کشتی باری اسرائیلی شامگاه پنج شنبه و ساعاتی قبل از آغاز آتش‌بس در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت.

المیادین از حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای مکران خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه خبر داد که یک کشتی باری اسرائیلی شامگاه پنج‌شنبه و اوایل بامداد جمعه گذشته در دریای مکران واقع در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

این اولین بار است که هدف قرار گرفتن این کشتی مخابره می‌شود و به نظر می‌رسد منابع اسرائیلی سعی کرده‌اند این موضوع را کتمان کنند. از سوی دیگر نیز هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشتی کانتینری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی است و مورد حمله یک پهپاد مشکوک در اقیانوس هند قرار گرفته است. این مقام آمریکایی حمله را منتسب به ایران دانست و از توضیح بیشتر در خصوص این ادعا خودداری کرد.

به ادعای این مقام آمریکایی این کشتی با پرچم کشور مالت در حالت حرکت بود که مورد هدف پهپاد قرار گرفته و دچار خسارت شده است. او گفت که این حمله تلفات جانی در پی نداشت. به نظر می‌رسد که این کشتی کانتینری متعلق به شرکت حمل و نقل بزرگ «CMA CGM» (مستقر در مارسی، فرانسه) است.

تصویر کشتی اسرائیلی که در شمال اقیانوس هند هدف قرار گرفته است

 

همچنین بر اساس داده های وبسایت MarineTraffic.com که توسط خبرگزاری فرانسه تجزیه و تحلیل شده است، این کشتی از روز سه شنبه هنگامی که بندر «جبل علی دبی» را ترک کرد، ردیاب سیستم شناسایی خودکار خود را خاموش کرد تا هدف حمله قرار نگیرد؛ کاری که پیش از این در دریای سرخ برای در امان ماندن از حمله یمنی‌ها انجام داده بود.

حمله به کشتی باری اسرائیلی پس از آن است که یکشنبه هفته گذشته (۲۸ آبان) نیز منابع خبری از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ خبر دادند. پس از آن، شبکه «العربیه» گزارش داد اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» منتشر شده است که ۲۲ خدمه در این کشتی حضور داشته‌اند.

لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه خبری «المیادین» به نقل از منابع آگاه خبر داد نیروی دریایی یمن موفق شده است یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد و به ساحل یمن منتقل کند.

از ابتدای آغاز حملات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه در هفتم اکتبر (15 مهر) محور مقاومت از تمامی جهات از عراق تا لبنان و سوریه و یمن اشغالگران را آماج حملات خود قرار داده است. روز گذشته نیز «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «ابو عبیده» سخنگوی عزالدین القسام به مناسبت آغاز آتش‌بس چهار روزه طی سخنانی به طور مشترک از برادران خود در عراق و لبنان و یمن تقدیر کردند.

هدف‌گیری کشتی باری اسرائیلی در دریای مکران پس از آن است که نیروی دریایی یمن چهارشنبه هفته گذشته (یکم آذر) اعلام کرد: «به عملیات‌های نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمان پایان تجاوزها به غزه و دست کشیدن دشمن از جنایات در حق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد».

نیروی دریایی یمن تاکید کرد چنانچه هر طرف نظامی هنگام انجام عملیات نیروهای یمنی بخواهد از کشتی‌های اسرائیلی محافظت کند، هدف مشروع نیروی دریایی یمن خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول